شناسهٔ خبر: 68921592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نبود فضای ورزشی مناسب، دلیل اصلی استقبال کمرنگ از ووشو در استان سمنان

سمنان - ایرنا - رییس هیات ووشو استان سمنان با اشاره به تلاش‌ها برای قهرمان‌پروری و استعدادیابی این رشته ورزشی، گفت: برخی شهرستان‌های استان شرایط مناسب زیرساختی دارند و در برخی مناطق استان نبود فضای ورزشی برای ووشوکاران مشهود است.

صاحب‌خبر -

علی اصغرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰۰ ووشو کار در استان سمنان، افزود: ۶۰ درصد ووشوکاران این استان را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های زیرساختی و استعدادهای استان سمنان در رشته ورزشی ووشو، بیان کرد: این استان در تمام رده‌های سنی در مسابقات ملی نماینده دارد.

وی با اشاره به موفقیت‌های ووشوکاران استان سمنان، گفت: کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی قم توسط امیر محمد طالع زاری در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم از شاهرود جزو تازه‌ترین دستاوردهاست.

ووشو

رییس هیات ووشو استان سمنان اظهار کرد: محمدرضا سعدی مربی تیم ملی ووشو جوانان از افتخارآفرینان و سرمایه‌های این استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان بیشترین استقبال کننده از رشته ورزشی ووشو را دارد، گفت: سه سکوی ورزشی مناسب و مطابق با استانداردها در این شهرها پذیرای ورزشکاران است.

نبود فضای ورزشی برای ووشوکاران در مهدیشهر و گرمسار

وی با اشاره به مشکلات در تامین فضای مناسب برای ورزشکاران ووشو در مهدیشهر، گفت: نبود فضای مناسب موجب کاهش استقبال ورزشکاران مهدیشهری از این رشته ورزشی شده است.

رییس هیات ووشو استان سمنان گفت: نبود سالن ورزشی تخصصی ووشو در گرمسار نیز به کاهش استقبال گرمساری‌ها از این رشته ورزشی منجر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ووشو از دسته ورزش های گروهی رزمی و زیر مجموعه کونگ فو است. مهد رشد این ورزش، کشور چین است. ووشو سرچشمه تمام رشته های ورزشی رزمی است و در شیوه ها و سبک های مختلفی تعریف شده است که هر کدام تکنیک ها، تاکتیک ها و قواعد خاص خود را دارند.

سه سبک اصلی ورزش پرهیجان ووشو تای چی ، چانگ چوان و نان چوان هستند که درمسابقات بین المللی فرم‌های استاندارد وحرفه ای از این سبک‌ها اجرا می شود.
تای چی چوان
سبکی است که بر پایه انرژی چی بنا شده است و به در واقع تقویت بدن هم از لحاظ جسمی و هم روحی پرداخته است. در این سبک حرکات آرام همراه باتنفس اصولی انرژی بدن را نظم بخشیده و تنظیم می کند.
چانگ چوان
در واقع شامل سبک های شمالی کونگ فو است و در تعریف این سبک باید گفت واژه چانگ چوان به معنای مشت بلند است. در توضیح جزئیات این سبک گفتنی است در این سبک از حرکات با دستان و پاهای کشیده و حرکات زیبای آکروباتیک استفاده می شود.
نان چوان
سبک بعدی نان چوان شامل سبک های جنوبی کونگ فو است و بیشترحرکات آن انفجاری و باسرعت است که نشان دهنده ی درگیریهای نزدیک است.
امروزه و با پیشرفت و توسعه ووشو و تغییراتی که به مرور زمان در آن به وجود آمده است، سبک‌های مسابقات این ورزش رزمی به ۲ دسته تالو و ساندا تقسیم می شود. یک دسته مخصوص اجرای حرکات نمایشی و فرم‌های زیبا است و دسته دیگر به مبارزات مستقیم و نفر به نفر اختصاص دارد.

نظر شما