شناسهٔ خبر: 68919668 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۱۳۷ درصدی صادرات کالا از گمرک جلفا

مدیرکل گمرک جلفا از افزایش ۱۳۷ درصدی ارزش صادرات کالا در ۶ ماهه نخست امسال از این گمرک نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

جباری گفت: امسال ارزش صادرات از گمرک جلفا افزون بر ۱۵۵ میلیون دلار است و در ۶ ماهه نخست امسال هم ۱۳۵ هزار و ۳۸۱ تن کالا به ارزش ۷۳ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۲۰۸ دلار از گمرک جلفا صادر شد و صادرات ۶ ماهه نخست امسال ۲۲۵ هزار و ۹۲۲ تن به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۵۰ دلار بود.

وی ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از گمرک جلفا شامل مشتقات نفتی، سنگ نمای ساختمان، کاشی و سرامیک، تخته و تولیدات پلاستیکی می‌شود.

وی از واردات ۱۴۶ هزار و ۲۶۵ تن کالا به ارزش ۴۴۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۱۶ دلار از طریق گمرک جلفا در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: عمده کالا‌های وارداتی به گمرک جلفا شامل کشنده‌های مستعمل، مواد اولیه واحد‌های تولیدی و ام دی اف خام می‌شود.

جباری ادامه داد: ترانزیت خارجی از مبدا جلفا در این مدت ۳۰۳ هزار و ۷۰۷ تن به ارزش ۴۱۸ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۷۹ دلار و در ۶ ماهه خست امسال ۲۹۶ هزار و ۲۳ تن به ارزش ۴۳۰ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۸۴۷ دلار بود.

وی گفت: ترانزیت خارجی از مبدا جلفا از نظر وزن افزایش سه درصدی داشت.

مدیرکل گمرک جلفا در خصوص ترانزیت خارجی با مقصد جلفا  اظهار کرد: طی امسال ۴۵۴ هزار و ۳۸ تن کالا به ارزش ۹۳۹ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۲۴ دلار کالا به مقصد جلفا ترانزیت شده است که نسبت به ترانزیت ۴۷۱ هزار و ۶۵۶ تن کالا به ارزش ۸۲۷ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۷۴۶ دلار کالا در ۶ ماهه نخست امسال از نظر وزن چهار درصد کاهش داشته است اما از نظر ارزش ۱۴ درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی درآمد این گمرگ در ۶ ماهه نخست امسال را ۲۵ هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۲۲۶ ریال اعلام کرد و گفت: درآمد گمرک امسال ۱۴ هزار و ۵۸۶ میلیارد و ۹۷۷ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۷۵ ریال بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۷۳ درصدی داشته است.

جباری خاطرنشان کرد: کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی از گمرک جلفا، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، عراق، روسیه، گرجستان، افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان بوده و کشور‌های طرف معامله با این گمرک نیز ترکیه، آلمان، ژاپن، چین، امارات، گرجستان، کره، اسپانیا و اتریش هستند.

گمرک جلفا با سابقه بیش از یک قرن با وسعت ۵۰۰ هکتار از نظر امکانات و داشتن انبار‌های بزرگ کالا یکی از بزرگترین گمرکات کشور است.

نظر شما