شناسهٔ خبر: 68919644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۲ سارق مسلح در شهرستان خمین اعدام شدند

صبح امروز دوشنبه حکم اعدام دو سارق مسلح پس از طی روال قانونی در شهرستان خمین به اجرا در آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حکم دو سارق مسلح و عاملان شهادت شهید ستوان دوم مرتضی براتی در شهرستان خمین اجرا شد؛ برخورد قاطع و عدم تخصیص هرگونه ارفاقات قانونی به مجرمان جرایم خشن و خطرناک که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، همواره از تأکیدات رئیس قوه قضائیه به مسئولان قضائی بوده است.

در همین راستا صبح امروز دوشنبه نهم مهر حکم اعدام دو سارق مسلح پس از طی روال قانونی در شهرستان خمین به اجرا در آمد.

ابراهیم گمیزی، دادستان شهرستان خمین در رابطه با جزئیات پرونده اظهار کرد: طبق گزارش مأموران انتظامی بامداد روز بیست‌وپنجم آذر سال ۱۳۹۹، سارقان مسلح در شهرستان خمین با مأموران پلیس درگیر و با دو دستگاه خودرو از محل متواری می‌شوند و در جریان تعقیب و گریز سارقان در میدان حجاب شهرستان خمین به سمت مأموران پلیس شلیک می‌کنند که منجر به شهادت ستوان دوم مرتضی براتی می‌شود.

وی عنوان کرد: سارقان از محل متواری می‌شوند که با دستورات قضائی و اقدامات پلیسی، متهمان در نهایت در استان‌های دیگر شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان شهرستان خمین با بیان اینکه متهمان پرونده چندین فقره سابقه سرقت داشتند، ادامه داد: پس از دستگیری سارقان، کیفرخواست بعد از انجام تحقیقات در تاریخ ۶ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.

گمیزی ادامه داد: دادگاه پس از انجام تشریفات قانونی با حضور وکلای متهمان برگزار شد و در نهایت ۲ نفر از متهمان به اتهام مشارکت در محاربه از طریق تیراندازی و از بین بردن امنیت راه‌ها به اعدام محکوم شدند.

ویگفت: حکم متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد که حکم صادره عیناً تأیید و ابرام شد و حکم این متهمان صبح امروز دوشنبه نهم مهر در ملاعام اجرا شد.

منبع: میزان

نظر شما