شناسهٔ خبر: 68903451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیام تسلیت دانشگاهیان خوزستان در پی شهادت نصرالله؛

بار دیگر ضعف و بیچارگی اسراییل در برابر رزمندگان جبهه جهاد و مقاومت آشکار شد

فاطمه سعدیان

دانشگاهیان استان خوزستان در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رهبر مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

علی‌محمد آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، شهادت رهبر مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله، در پی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در ضاحیه بیروت را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

امروز خاورمیانه در اثر تروریسم دولتی رژیم اشغالگر و وحشی فلسطین اشغالی، دستخوش حوادث زیان‌بار و مخاطره‌آمیز شده است. شهادت حدود ۴۱ هزار نفر از مردم مظلوم  غزه و زخمی و معلول کردن ده‌ها هزار زن و کودک، جوان و سال‌خورده، انهدام منازل مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و دیگر زیرساخت‌ها و ترور تعدادی از رهبران مقاومت اسلامی از جمله جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی در سایه حمایت ناجوانمردانه دولت آمریکا در یک‌ سال گذشته اتفاق افتاده است.

این رژیم غاصب در حلقه جدیدی از ماجراجویی خشونت‌آمیز وحشیانه خود دست به ترور رادمرد محور مقاومت، رهبر شجاع و مجاهد فی سبیل‌الله، زنده‌یاد سیدحسن نصرالله و تعدادی از یاوران  او زده است. بزرگ‌مردی که بیش از ۳۰ سال رهبری هوشمندانه مقاومت در مقابل رژیم سفاک صهیونیستی را به‌عهده داشت و سرانجام در این راه عزت با پوشیدن ردای شهادت نیکنامی دنیا و رستگاری ابدی را نصیب خود ساخت که البته سزاوار آن بود.

این جنایت آشکار در پیش چشم همه نظاره‌گران منصف جهان بی‌تردید نشانه‌ای روشن از جنایت جنگی و تروریسم دولتی رژیم اشغالگر است، نقضی که قواعد و نظامات حقوق بین‌الملل هرگز آن را برای هیچ کشوری نمی‌تواند تایید کنند، بلکه به‌عنوان یک تهدید جدی برای منطقه و بلکه جهان باید آن را محکوم کنند.

این تجاوز اوج استیصال این رژیم را نشان می‌دهد که برای بقاء و زنده ماندن راهی جز ترور، خلق خشونت و نسل‌کشی انسان‌های بی‌گناه را در پیش پای خویش نمی‌بیند.

دانشگاهیان دانشگاه شهید چمران اهواز نیز به سهم خود، عمل جنایتکارانه منجر به شهادت سیدالشهدای مقاومت، رهبر مقاومت اسلامی لبنان و جمعی از یاوران او را به محضر مبارک امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مردم مقاوم و مبارز لبنان و همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض کرده و از درگاه الهی برای آن ره‌یافتگان در حریم وصالش اجر شهدای رکاب اباعبدالله الحسین را مسئلت دارند.

روح اله نخعی رییس دانشگاه پیام نور خوزستان نیز در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت:

"بسم رب الشهدا و الصدیقین"

رهبر شجاع و فرزانه مقاومت لبنان جناب سید حسن نصرالله به دست بدترین موجودات عالم، صهیونیست‌های خبیث به شهادت رسید و آسمانی شد. رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی که پس از شکست‌های پیاپی در برابر رزمندگان مقاومت، از هیچ جنایتی دریغ نکرده است، اکنون با هدف قرار دادن رزمندگان حزب‌الله و مردم بی‌دفاع لبنان و فلسطین، در تلاش است تا اراده مقاومت را بشکند اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند «صهیونیست‌ها کوچک‌تر از آن‌اند که به ساحت مستحکم جبهه مقاومت صدمه وارد کنند. شهادت این مرد بزرگ و رهبر بی‌بدیل جبهه مقاومت را به ساحت مقدس صاحب الزمان (عج)، محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، تمامی ملت ایران، لبنان، مردم مقاوم غزه و فلسطین و تمام نیروهای جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. بی‌گمان، شهادت سرداران رشید نه تنها خللی در عزم و اراده نیروهای مقاومت وارد نخواهد کرد، بلکه بر همبستگی و قدرت جبهه مقاومت در برابر ظلم و ستم صهیونیستی می‌افزاید.

جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان نیز در پیامی شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب‌الله لبنان و همچنین شهادت سردار پاسدار شهید عباس نیلفروشان را در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی تسلیت گفت.

 در متن این پیام آمده است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت مجاهد مخلص، شجاع و برجسته جبهه مقاومت و جهان اسلام، شهید سید حسن نصرالله و یاران همراهش و همچنین سردار پاسدار شهید عباس نیلفروشان توسط رژیم جنایتکار، بزدل و کودک‌کش صهیونیستی باعث تاثر و اندوه ملت‌های آزاده جهان شد.
با قلبی آکنده از اندوه هجران این شهدای والامقام، تاکید می‌کنیم که این حملات بزدلانه، نه تنها از عظمت محور مقاومت نمی‌کاهد بلکه بیش از پیش بر قدرت، عظمت و صلابت آن می‌افزاید. سنگرهای مقاومت با عزم و اراده باقی است و بی شک اینگونه اقدامات وحشیانه استکبار جهانی، عزم ملت‌های آزاده و کشورهای محور مقاومت را برای برداشتن گام‌های نهایی در مسیر آزادی قدس شریف و نابودی رژیم منحوس صهیونیستی مستحکم‌تر خواهد کرد.

جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان ضمن محکومیت شدید این جنایت ضد بشری، از درگاه خداوند متعال برای این شهدای والا مقام علو درجات و برای محور مقاومت نصرت و پیروزی مسئلت می‌کند. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

همچنین جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی را تسلیت گفتند. در بخشی از این پیام آمده است:

"بسم رب الشهدا و الصدیقین" اینکه می‌بینید فلان مدعی روشن‌فکری مثلا فرض بفرمایید در مورد حزب الله لبنان یا سیدحسن نصرالله ابراز شبهه می‌کند، این بر اثر نشناختن محیط است... خوش‌بختانه‌اش این است که نمی‌داند در منطقه چه خبر است؟ نمی‌داند سیدحسن نصرالله یعنی چه؟ حزب الله یعنی چه؟ ارتباطش با ایران چه تاثیراتی در سرنوشت کشور و سرنوشت انقلاب دارد؟“ رهبر انقلاب اسلامی ۱۴/۱۲/۱۳۹۵ 

ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان شهادت رهبر شجاع جبهه مقاومت اسلامی، سیدحسن نصرالله به همراه تعدادی از فرماندهان ارشد حزب الله و مردم بی‌دفاع لبنان و همچنین سردار رشید نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی، عباس نیل‌فروشان در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بیروت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، جبهه عظیم مقاومت و ملت شریف ایران تسلیت می‌گوییم.

این اقدام ددمنشانه بار دیگر ضعف و بیچارگی رژیم صهیونیستی در برابر رزمندگان جبهه جهاد و مقاومت اسلامی را آشکار کرد. رژیم جنایت‌کار اسرائیل بداند حزب‌الله زنده است و به حول و قوه‌ الهی، مقاومت با فرماندهی تازه و جانی دوباره تا پیروزی کامل جبهه حق و نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل مستحکم‌تر از پیش به راه خود ادامه خواهد داد.

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز در پیامی شهادت سید حسن نصرالله رهبر مقاومت را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»  ﴿آل-عمران؛۱۶۹﴾

بار دیگر دو لبه قیچی صهیونیزم و شبکه نفوذ به منظور بریدن شجره طیبه حق و دفاع از مظلومان دست به جنایتی غیر انسانی زد و یکی از کم نظیرترین رهبران مقاومت را به شهادت رساند.

سید حسن نصر الله بحق ناصر دین خدا و مدافع مردم مظلوم لبنان و فلسطین در طول بیش از ۳۰سال رهبری مقاومت لبنان بود. ایشان و یارانشان با شهادت اجر صبر و جهاد و استقامت خویش را دریافت نمودند.

اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را در شهادت سید مقاومت و همراهانشان به شدت محکوم می‌نماییم و این مصیبت بزرگ را محضر امام زمان عج و نایب برحق ایشان، همه امت حزب‌الله به ویژه جامعه دانشگاهیان تسلیت عرض می‌کنیم. خداوند همه ما را توفیق نصرت دین خدا و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در دفاع از مقاومت و مردم مظلوم فلسطین عنایت کند.

انتهای پیام

نظر شما