شناسهٔ خبر: 68900478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کانون کارفرمایی خانه صنعت گیلان:

مخالفت با نظام سلطه تاکید بر شعار بنیادین انقلاب است

رشت - ایرنا - رئیس کانون کارفرمایی صنایع و حرف و عضو خانه صنعت استان گیلان و کشور اظهار کرد: بیان موکد رهبر معظم انقلاب بر مخالفت با نظام سلطه در جریان دیدار هزاران پیشکسوت و فعال دفاع مقدس و مقاومت، تاکید مضاعف ایشان بر شعاری بنیادین انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است.

صاحب‌خبر -

محمد رسول سماکچی روزیکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید تا از سلطه مستکبرین خارج شده و به استقلال و آزادی دست یابد نه آنکه زیر یوغ آمریکا و اروپا باشد؛ سخنان رهبر انقلاب در خصوص جاذبه سیاسی جمهوری اسلامی، ایستادگی در مقابل نظم غلط جهانی است.

وی تصریح کرد: تمامیت ارضی کشورمان با نثار خون هزاران شهید حفظ شده است چنانکه در استان گیلان هشت هزار شهید طی هشت سال دفاع مقدس تقدیم شد تا نظام مقدس اسلامی ما حفظ و از انقلاب اسلامی صیانت شود.

وی عنوان کرد: در این میان عده ای فریب خورده و نفوذی در کشور با ایجاد برخی مشکلات فرهنگی درصدد برافراشتن پرچم های جعلی در داخل کشور هستند تا پرچمی که شهدا بالا نگه داشته‌اند را به زیر بکشند که رهبر انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس تصریح کرده و تذکر دادند؛ مراقبت باشید پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن در کشور برافراشته نشود.

سماکچی تاکید کرد: رهاشدگی فرهنگی که هم اکنون در کشور، استان و شهرما در حال رخ دادن است مساله ای ساده و تصادفی نیست بلکه به دست عده‌ای عوامل فریب خورده فرهنگی داخل کشور ایجاد شده است که مسئولان تراز اول مانند مسئولان فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاهیان، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و بنیادهای فرهنگی و نمایندگان مجلس باید هوشیارانه عمل کرده و جلوی این موارد را بگیرند.

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و حرف گیلان افزود: رژیم جعلی اسرائیل و آمریکای جنایتکار در غزه بیش از ۴۵ هزار نفر را که نزدیک ۳۰ هزار نفرشان زنان و کودکان بودند؛ قتل عام کردند، و به جنوب لبنان حمله و رهبران حزب الله را ترور کرده و همچنان دست به جنایات گسترده می زنند، چگونه است که امروز این قدرت ها و نهادهای وابسته شان که دم از حقوق بشر می‌زنند این جنایت ها را در حق بشریت نمی بینند.

وی اظهار کرد: امروز جنایتکاران در غزه دست به کشتار مردم زده و ادعای حقوق بشری دارند، اگر یک مورد مانند آنچه در غزه و لبنان در حال رخ دادن است در کشورهای مورد حمایت آنان روی دهد استکبار با تمام قدرت در برابر آن واکنش نشان داده و فریاد برمی آورد که حقوق بشر لگدمال شد و بشریت در خطر است اما اینجا همین مدعیان حقوق بشر می گویند کاری از دست ما بر نمی آید.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران با تفکر آزادی خواهی شکل گرفته و زیربار حرف زور مستکبران نرفته و نمی رود، عنوان کرد: رهبر انقلاب نیز در این دیدار به دخالت آمریکا در این جنایات اشاره و ادعای آمریکا که دخالتی در این جنگ ندارد را به صراحت رد کردند چون حمایت همه جانبه استکبار از این رژیم جعلی واقعیتی عیان است و در موضوع شهادت سید حسن نصرالله نمودی عینی تر یافت که از خاک آمریکا دستور این جنایت صادر شد.

وی افزود: این رژیم جعلی در سایه حمایت های آمریکا اراضی مسلمانان را اشغال و برای خود حکومت تشکیل داده است و به خوبی همه می دانیم که اسرائیل به تنهایی قادر به انجام کاری در منطقه نیست.

وی اضافه کرد: این آمریکاست که در جنگ غزه و جنوب لبنان تجهیزات مختلف از هواپیماهای باربری تا سلاح های جدید و کشنده به اسرائیل ارسال می کند. اسرائیل از خود قدرتی نداشته و این غده سرطانی در داخل و با حمایت آمریکا شکل گرفته است.

سماکچی اظهار کرد: نظام سلطه و مستکبران اعم از آمریکا و اروپا تصور می کنند اربابان جهانند و کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای جنوبی باید از قوانین مستکبرانه آنان تبعیت کنند و سرپیچی از این قوانین نظم جهانی را برهم خواهد زد اما واقعیت آن است که کشورهای آزادیخواه دنیا در مقابل آنان ایستاده اند و هر روز هم بر تعداد آنان افزوده شده و می شود و پایه های استبداد جهانی آنان متزلزل شده و درهم شکسته است.

نظر شما