شناسهٔ خبر: 68898490 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

مصرف بیش از حد الکل با خطر ابتلا به ۶ نوع سرطان مرتبط است

مصرف متوسط و زیاد الکل در دوران بارداری می‌تواند احتمال ابتلای کودک به سرطان خون پس از تولد را نیز افزایش دهد.

صاحب‌خبر -
انجمن تحقیقات سرطان آمریکا  (AACR) بر اساس گزارش جدیدی که ۱۸ سپتامبر منتشر کرد، بر ارتباط قوی بین مصرف الکل و خطر ابتلا به شش نوع سرطان از جمله انواع خاصی از سرطان سر و گردن، سرطان پستان، سرطان کولورکتال، کارسینوم سلول سنگفرشی مری، سرطان کبد و سرطان معده تاکید کرد.

به نوشته نشریه پزشکی "Everyday Health"  و بر اساس گزارش این انجمن، نرخ ابتلا به برخی از این سرطان‌ها در میان جوانان به شدت در حال افزایش است.

این گزارش افزود: «مصرف متوسط ​​و زیاد الکل در دوران بارداری می‌تواند احتمال ابتلای کودک به سرطان خون پس از تولد را نیز افزایش دهد.»

بنا به هشدار انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، نرخ ابتلا به انواع خاصی از سرطان که در بزرگسالان کمتر از ۵۰ سال رخ می‌دهد نیز به دلیل افزایش نوشیدن الکل در حال افزایش است، از جمله سرطان پستان و سرطان روده بزرگ.

الکل از طرق مختلف می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. الکل می‌تواند در بدن به "استالدئید" تبدیل شود. استالدئید می‌تواند به سلول‌ها آسیب برساند و در توانایی آنها برای ترمیم آسیب اختلال ایجاد کند. این اختلال عامل ابتلا به سرطان است.

مصرف الکل همچنین می‌تواند منجر به "افزایش استرس اکسیداتیو" و در نتیجه آسیب سلولی و افزایش خطر ابتلا به سرطان شود.

علاوه بر این الکل می‌تواند با تأثیر بر توانایی بدن برای جذب مواد مغذی مهمی که بدن ما به آن نیاز دارد، از جمله ویتامین A، ویتامین B کمپلکس، فولات، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E و کاروتنوئیدها، خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

اگرچه برای مدتی، برخی از کارشناسان معتقد بودند که مصرف الکل سبک تا متوسط ​​(مانند یک لیوان شراب قرمز در هنگام شام) برای شما مفید است، اما کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، اکنون معتقدند که هیچ سطحی از این نوشیدنی ایمن نیست.

بر اساس اعلام انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، افرادی که مصرف الکل را کاهش می‌دهند یا به طور کامل الکل را ترک می‌کنند، می‌توانند خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با الکل را تا ۸ درصد و خطر ابتلا به همه سرطان‌ها را تا ۴ درصد کاهش دهند.

نظر شما