شناسهٔ خبر: 68898241 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هواداران اتلتیکو منتظر وینیسیوس هستند

دعوای همشهری‌ها در متروپولیتانو

روزنامه جوان

راه‌راه‌پوشان از هفت بازی قبلی خود ۱۵ امتیاز گرفته و هنوز در این فصل متحمل شکست نشده‌اند. با توجه به برد مقابل سلتاویگو و بازی در خانه شرایط از هر نظر برای برتری اتلتیکو مهیاست

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: همسایه‌های مادریدی امشب رودرروی هم قرار می‌گیرند به این امید که با پیروزی در دربی قدرتمندانه به مسیرشان در لالیگا ادامه دهند. 
حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لیگ اسپانیا در ورزشگاه واندا متروپولیتانو برگزار می‌شود و اتلتیکومادرید میزبان رئال‌مادرید است. زمستان سال گذشته در همین ورزشگاه شاگردان دیه‌گو سیمئونه باخت ۴ بر ۲ را به رئالی‌ها تحمیل کردند تا کهکشانی‌ها از گردونه جام‌حذفی اسپانیا حذف شوند. در واقع این پیروزی برای راه‌راه‌پوشان حکم انتقام باخت در سوپرجام را داشت، یک هفته قبل از آن رئال با کسب برد ۵ بر ۳ مقابل اتلتیکو قهرمان سوپرکاپ شده بود، با این حساب در دیدار امشب نوبتی هم باشد نوبت انتقام یاران کارلو آنچلوتی است. 
راه‌راه‌پوشان از هفت بازی قبلی خود ۱۵ امتیاز گرفته و هنوز در این فصل متحمل شکست نشده‌اند. با توجه به برد مقابل سلتاویگو و بازی در خانه شرایط از هر نظر برای برتری اتلتیکو مهیاست. در این بین سیمئونه تاکتیک‌های خودش را دارد و یکی از این موارد به راه انداختن جنگ روانی است. سرمربی اتلتیکو ضمن تعریف و تمجید از تیمش، مدعی شده تنها حریف این تیم بارسلوناست و اشاره‌ای به رئال نکرده است: «قطعاً در خط حمله باید بهتر از این‌ها عمل کنیم. خوشبختانه مقابل سلتاویگو نیز کلین‌شیت کردیم، اما از نظر تهاجمی می‌توانیم بهتر از این شویم. فقط به این فکر می‌کنم که قرار است بار دیگر شاهد حضور پرشور هواداران در ورزشگاه باشم چراکه آن‌ها ما را به سمت موفقیت سوق می‌دهند. با آرامش و البته هیجان لازم برای دربی آماده شدیم. بحث استراحت‌دادن به برخی بازیکنان مطرح نبود. با توجه به شرایط بازی تصمیم گرفتم برخی از بازیکنان را در مصاف با سلتاویگو جایگزین کنم. استراحتی در کار نیست و خوشبختانه با تمام نفرات آماده بازی با رئال هستیم. ما در لالیگا تنها یک رقیب داریم و آن هم بارسلوناست. آن‌ها در همه بازی‌های خود برنده از میدان خارج شده‌اند. لازم است به خاطر عملکرد فوق‌العاده‌شان به‌آن‌ها تبریک بگویم.»
کهکشانی‌ها برای نشان‌دادن قدرت واقعی‌خود منتظر شروع مسابقه هستند. تقابل با تیم همشهری همیشه برای‌شان اهمیت خاصی داشته است و این‌بار باید به سیمئونه نشان دهند رئال اصلی‌ترین حریف اتلتیکو است. در این بین غیبت کیلیان امباپه اوضاع را به هم ریخته است. مهاجم فرانسوی بعد از انتقال پرسروصدا به لالیگا و پیوستن به رئال، توانست جایگاهش را در تیم پیدا کند. این بازیکن در بازی‌های لیگ پنج گل زده و با زدن هفت گل طی ۹ بازی، بهترین گلزن این فصل رئال محسوب می‌شود، منتها آسیب‌دیدگی امباپه برنامه‌های آنچلوتی را به هم ریخته است. این بازیکن حداقل سه بازی تیمش را از دست داده و حتی برخی‌ها مدعی‌اند امباپه به ال‌کلاسیکو نیز نخواهد رسید. پرکردن جای خالی او البته برای سفیدپوشان کار چندان دشواری نیست چراکه مهاجمان آماده رئال منتظر اعتماد سرمربی هستند. رودریگو و وینیسیوس می‌توانند جایگزین‌های مناسبی برای کیلیان باشند. جالب این است که یان اوبلاک دروازه‌بان اول اتلتیکو تأکید کرده رئال گزینه‌های زیادی برای پر کردن جای خالی امباپه در اختیار دارد: «رئال مادرید بازیکنان باکیفیت زیادی دارد که می‌توانند جای امباپه بازی کنند و فرقی ندارد چه کسی برای آن‌ها به میدان برود.»
نگرانی دیگر رئالی‌ها، برخورد هواداران با وینیسیوس جونیور است. مهاجم سیه‌چرده بار‌ها در جریان مسابقات لالیگا با توهین‌های نژادپرستانه مواجه شده و سران لالیگا نیز در مهار نژادپرستی در فوتبال اسپانیا ناکام مانده‌اند. بااینکه اخیراً یکی از هوادارانی که به وینی توهین کرده بود به زندان محکوم شده، اما برخی هواداران اتلتیکو در فضای مجازی برای توهین به وینیسیوس فراخوان داده و از یکدیگر خواسته‌اند با زدن ماسک صورت خود را بپوشانند. به نمایش درآوردن عکس‌های میمون و همچنین استفاده از شعار‌های نژادپرستانه از جمله رفتار‌هایی است که بار‌ها در لالیگا  دیده شده است.

نظر شما