شناسهٔ خبر: 68894358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال دانشکده پرستاری لامرد بهسازی و تکمیل خواهد شد/لامرد در یک قدمی برخورداری از دانشکده علوم پزشکی

مسئول دفتر نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای چشم انداز دکتر سیدموسی موسوی مبنی بر ایجاد دانشکده علوم پزشکی در لامرد، با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، دانشکده پرستاری لامرد بهسازی و تکمیل خواهد شد. مسئول دفتر نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای چشم انداز دکتر سیدموسی موسوی مبنی بر ایجاد دانشکده علوم پزشکی در لامرد، با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، دانشکده پرستاری لامرد بهسازی و تکمیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از شهرستان لامرد فارس؛ سید حسین علوی با اعلام این خبر تصریح کرد: با پیگیری‌های دکتر موسوی و موافقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مقرر شد از مهر ماه سال آینده ۳ رشته جدید (فوریت‌های پزشکی، اتاق عمل و هوشبری) به دانشکده پرستاری لامرد اضافه و به طور همزمان، با بودجه تخصیص یافته از سوی وزارت نفت، نواقص فیزیکی و تجهیزاتی این مرکز نیز مرتفع شود تا انشاالله از سال آینده (۱۴۰۴) شاهد ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی در لامرد باشیم. 

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حمایت‌های فرماندار و امام جمعه لامرد و همچنین تلاش‌های رئیس بهداشت و درمان و رئیس دانشکده پرستاری این شهرستان افزود: امیدواریم با تخصیص این بودجه جدید از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، تمامی موانع سخت‌افزاری که مانع از ایجاد دانشکده علوم پزشکی است مرتفع شده و سال آینده در چنین روزی شاهد آغاز به کار این مرکز مهم آموزش عالی در شهرستان لامرد باشیم. 

شایان به ذکر است که حوزه بهداشت و درمان در سطح کلان کشور با مشکلات عدیده‌ای ازجمله کمبود منابع انسانی مانند پزشک، پرستار و کمبود تجهیزات دست و پنجه نرم می‌کند و استان فارس و شهرستان‌های لامرد و مهر نیز همانند سایر نقاط کشور از این معضلات رنج می‌برند.

دکتر سیدموسی موسوی، نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی معتقد است که یکی از مهمترین راه‌حل‌های ریشه‌ای حل این مشکلات در حوزه انتخابیه مربوطه اش، توسعه رشته‌های دانشگاهی مرتبط با علوم پزشکی و ارتقاء آموزش عالی است تا از این طریق، هم کمبود نیروی انسانی جبران شود و هم بواسطه ارتقاء آموزش عالی، شاهد افزایش اعتبارات و تجهیزات باشیم؛ لذا با این توصیف، ارتقاء دانشکده پرستاری لامرد به دانشکده علوم پزشکی در دستور کار وی قرار گرفته است.

در مقدمه ایجاد دانشکده علوم پزشکی در لامرد، اسفند ماه سال ۱۴۰۰ همزمان با سفر دکتر عین‌الهی، وزیر بهداشت، کمبودهای سخت‌افزاری دانشکده پرستاری و فقدان ساختمان مناسب از وی مطالبه گشت و با پیگیری‌های بعدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، درنهایت ساختمان قدیم بیمارستان لامرد (بیمارستان ولی عصر عج) به دانشکده پرستاری واگذار شد.

در گام بعد و با احساس نیاز نسبت به ضرورت ساماندهی و توسعه فضای فیزیکی ازجمله محوطه‌سازی، پارکینگ، سالن امتحانات، مرکز اینترنت، فضای آموزشی و کلاس‌ها، این موارد نیز در دستور کار قرار گرفت و با همت مدیران این مرکز آموزشی، بالاخره در دی‌ماه ۱۴٠۲ با هزینه‌ای بالغ بر ۲٠ میلیارد ریال این مطالبات نیز همگی محقق گشت.

از سوی دیگر ساختمان خوابگاه دخترانه کوثر هم با مساحت ۶٠٠ متر مربع و با ظرفیت ۸٠ نفر، با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال با همت خیرین و مسوولین شهرستان تکمیل و کمتر از یک‌ماه قبل، همزمان با هفته دولت با حضور دکتر موسوی و معاون استاندار فارس به بهر‌ه‌برداری رسید. 

در تازه‌ترین رویداد برای تحقق دانشکده علوم پزشکی لامرد نیز رییس دفتر دکتر موسوی، نماینده وقت شهرستان های لامرد و مُهر، از اختصاص ۴٠ میلیارد ریال به منظور بهسازی و تکمیل ساختمان دانشکده خبر داد؛ حال باید دید این وعده صادق در سال آینده تحقق خواهد یافت یا خیر.

 

برچسب‌ها:

نظر شما