شناسهٔ خبر: 68894338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

واکنش‌ها به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان - اکونی

اقتصاد ایران: مقامات منطقه ای و کشورهای مختلف در پی شهادت سید حسن نصرالله بیانیه‌هایی صادر کرده و ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بر تداوم راه مقاومت تاکید ورزیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان در بیانیه ای از شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل این جنبش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«باید کسانی که زندگیِ زودگذرِ دنیا را با سرای جاویدان آخرت مبادله می کنند، در راه خدا بجنگند. و هر که در راه خدا بجنگد و کشته شود، یا بر دشمن پیروز گردد، پس پاداش بزرگی به او خواهیم داد.»

راست گفت خداوند بلند مرتبه و بزرگ

جناب سید حسن نصرالله، سید مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضوان او حرکت کرده و به قافله شهدای جاویدان کربلای نورانی در مسیر الهی ایمانی و در مسیر پیامبران و ائمه شهدا ملحق شد.

جناب سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به صف رفقایش، شهدای بزرگ و جاویدانی پیوست که مدت سی سال آنها را از پیروزی به پیروزی رهبری کرد. ایشان جانشین سید شهداء مقاومت در سال ۱۹۹۲ شد و آزادی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و پیروزی الهی در سال ۲۰۰۶ و دیگر نبردهای شرافت و ایثار شد و نبرد یاری و ملت فلسطین و غزه و ملت مظلوم فلسطین را رهبری کرد. این مصیب وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه ای دام ظله، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین امت مقاوم و ملت صبور و مبارز لبنان، امت اسلامی و مستضعفان دنیا و خانواده شریف و صبور ایشان تسلیت عرض می نماییم. به جناب سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله رضوان الله علیه، نائل شدن به بالاترین درجه الهی یعنی مدال امام حسین (ع) و برآورده شدن گرانبهاترین آرزوها و بالاترین مراتب ایمان و اعتقاد خالصانه و شهادت در راه قدس و فلسطین را تبریک می گوییم. همچنین به رفقای شهیدش که به کاروان پاک و مقدس بر اثر حمله ناجوانمردانه به ضاحیه بیروت پیوستند، تبریک و تسلیت می گوییم.

رهبری حزب الله با بالاترین، مقدس ترین و گرانقدرترین شهید در سفری آکنده از جانفشانی و شهدا عهد می بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و استوار و شریف آن ادامه دهد. ای رزمندگان و مجاهدان شریف، و قهرمانان مقاومت اسلامی پیروز و ظفرمند، شما امانت شهید عزیز هستید و شما برادران او هستید که سپر تسخیر ناپذیرش و تاج دلاوری و جانفشانی ایشان بودید رهبر ما جناب سید حسن همچنان با اندیشه و روح و خط و رویکرد مقدس خود در میان ماست و شما بر سر عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و جانفشانی تا پیروزی هستید.

در پی این انتشار این بیانیه، مقامات منطقه ای و کشورهای مختلف در پی شهادت سید حسن نصرالله بیانیه‌هایی صادر کرده و ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بر تداوم راه مقاومت تاکید ورزیدند.

سخنگوی گردانهای قسام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

وی در این بیانیه تاکید کرد: ما با صبر و بردباری برای شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عزاداری می کنیم و زندگی و کارنامه پر از فداکاری ایشان را در راه آزادسازی بیت المقدس به یاد می آوریم. سید حسن نصرالله همواره مواضع شرافتمندانه ای در قبال مسجدالاقصی، مبارزات ملت فلسطین و عملیات طوفان الاقصی اتخاذ کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما