شناسهٔ خبر: 68889801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیش از ۹۰۰۰ تماس تلفنی مزاحم با آتش‌نشانی قوچان

فرانک پاکزاد

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قوچان گفت: طی یک‌ سال گذشته ۹۲۰۵ تماس مزاحمی با آتش‌نشانی قوچان برقرار شده است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی مظفری ۷ مهر در آئین گرامیداشت روز آتش‌نشان که در سازمان آتش‌نشانی شهرداری قوچان برگزار شد، اظهار کرد: طی یک سال گذشته بخشی از مراجعه به این سازمان در خصوص صدور پروانه‌های ساختمانی بوده است.

وی گفت: در همین راستا ۳۳۲۱ مکاتبه سازمانی انجام و ۲۵۹ مورد استعلام ساختمانی و ۱۸۴ مورد پایان کار صادر و ۳۱۸ پرونده‌ به نظام‌مهندسی ارجاع داده شده است.

وی افزود: تعداد عملیات انجام شده طی یک‌سال گذشته بیش از ۶۶۰ مورد بوده است که از این میان ۶۰۵ عملیات داخل شهر و ۵۸ مورد خارج از محدوده شهری بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قوچان با بیان اینکه در مدت اخیر تعداد ۴۸۴۴ تماس تلفنی به صورت تماس تک زنگ با ۱۲۵ گرفته شده است، گفت: همچنین ۲۲۱۵ تماس اشتباهی با آتش‌نشانی برقرار شده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال اخیر ۴۰۵ تماس عملیاتی با آتش‌نشانی برقرار شده است، تصریح کرد: طی این مدت ۹۲۰۵ تماس مزاحمی با آتش‌نشانی قوچان گرفته شده است که باید فرهنگ‌سازی بیشتر در راستای کاهش این میزان انجام شود.

مظفری از برگزاری ۱۱۵ مورد امور آموزشی در اماکن مختلف شهری خبر داد و گفت: از این میان ۳۰ مورد آن به آموزش در مهدهای کودک اختصاص داشته است.

وی بر لزوم تأمین تجهیزات انفرادی آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی شهرداری قوچان تأکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این سازمان کمبود نیروی تخصصی است که مقرر شده طی ماه‌های آتی نیروی مورد نیاز تأمین شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قوچان افزود: با توجه به اینکه نقشه شهری قوچان به صورت شطرنجی است و به همین دلیل امکان دسترسی به برخی از معابر به سختی انجام می‌شود، لزوم یک خودروی پیشرو مورد نیاز است.

سیده عفت موسوی نژاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر قوچان در ادامه این مراسم، بیان کرد: گرچه دقایق در رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما ایجاد تعداد زیادی سرعت‌کاه‌ در معابر شهری به مشکلی تبدیل شده است.

وی افزود: گاهی این سرعت‌کاه‌ها منجر به افزایش چند دقیقه‌ای زمان دسترسی به مقصد می‌شود که در هنگام وقوع حوادث می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد، به همین دلیل تقاضا می‌شود مسئولین ذیربط در هنگام تعبیه این سرعت‌کاه‌ها به این موارد توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما