شناسهٔ خبر: 68888221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجمع خیرین مهارتی در زنجان آغاز به کار کرد

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: پس از پیگیری‌ها و طی فرآیندهای لازم مجمع خیرین مهارتی در این استان با هدف فراهم سازی گفتمان مهارتی تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا انصاری روز شنبه در جلسه مجمع خیرین مهارتی با بیان اینکه خیرین در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند موجب ثمرات خوبی شده‌اند، گفت: فعالیت مجمع خیرین مهارتی که در زمینه مهارت آموزی به جوانان برای ایجاد اشتغال و تامین نیروی انسانی ماهر کشور است، برکات فراونی دارد.

وی با اشاره به اهداف شکل گیری این مجمع در استان، اضافه کرد:گسترش و تقویت هماهنگی بین دولت و مردم، بسیج عمومی برای جلب مشارکت جهت گسترش نهضت مهارت افزایی و توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی در سطح استان از جمله این اهداف است.

این مسوول، نیازسنجی و استعدادیابی ظرفیت های مهارتی، مشارکت در تربیت نیروی کار، حمایت از مسابقات مهارتی، تلاش در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، تولید محتوای پژوهش های کاربردی و تدوین اسناد حرفه ای و منابع آموزشی را از دیگر اهداف مجمع ذکر کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه های اقتصادی(صنایع و صنوف) در راستای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از خروج نیروی ماهر از کشور از دیگر اهدافی است که از سوی مجمع پیگیری خواهد شد.

انصاری افزود: احداث، تکمیل طرح های نیمه تمام، نوسازی، تعمیر، تجهیز، نگهداری و تامین مواد مصرفی و ابزارآلات مورد نیاز کارگاه های آموزشی از اهداف تعیین شده این مجمع است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان همچنین روش اجرای اهداف را از طریق جذب کمک های نقدی و غیرنقدی مشتمل بر خرید تجهیزات، مواد مصرفی، ابزار آلات، وقف و هبه ساختمان و زمین (اموال منقول و غیر منقول)،ارائه خدمات آموزشی، احداث، تعمیر، بازسازی و توسعه مراکز آموزشی و حمایت از مسابقات مهارتی اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: ارائه مشاوره و پیشنهاد برای کیفی سازی امور مرتبط با هدف و اجرای طرح های آموزش مهارتی و کاربردی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای(دولتی و غیردولتی) و موسسات و سازمان های مردم نهاد و برگزاری گردهمایی، سمینار، کنفرانس و جشنواره های تخصصی از دیگر موارد برای تحقق اهداف این مجمع است.

نظر شما