شناسهٔ خبر: 68888084 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

همکاری رسانه ملی در اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم»

ارائه توضیحات بیشتر درباره روند اجرای دو طرح «من قرآن را دوست دارم» و «زندگی با آیه‌ها» و لزوم معرفی بیشتر آن از رسانه ملی، دستور جلسه شصت‌وپنجمین کارگروه قرآنی اعتاب مقدسه بود.

صاحب‌خبر -

معتز آقایی؛ دبیر کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه گفت: شصت‌وپنجمین جلسه  این کارگروه، اواخر هفته گذشته به میزبانی بعثه مقام معظم رهبری و با حضور نمایندگانی از آستان‌های قدس رضوی، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالعظیم(ع)، همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن‌ الکریم و شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان آمار و گزارش مبسوطی از چهار مرحله طرح «من قرآن را دوست دارم» ارائه کرد و در ادامه شبکه قرآن و معارف سیما تعهد نمود که فعالیت‌های قرآنی عتبات مقدسه به ویژه طرح «من قرآن را دوست دارم» را معرفی و اطلاعات مربوط به آن را به منظور تبلیغ در اختیار سایر شبکه‌های تلویزیونی قرار دهد.

دبیر کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه تصریح کرد: در راستای معرفی طرح‌های جاری قرآنی که از سوی نهادها و سازمان‌های متولی امور قرآنی در حال برگزاری است، کمیته‌ای متشکل از نماینده شبکه قرآن و معارف سیما، نماینده آستان قدس رضوی برای معرفی طرح «من قرآن را دوست دارم»، نماینده سازمان دارالقرآن‌ الکریم به منظور معرفی بیشتر طرح «زندگی با آیه‌ها» تعیین شدند. حسین خرازی؛ مسئول پیگیری مصوبات کارگروه‌های اعتاب مقدسه نیز به این منظور، هفته آینده با حضور در شبکه قرآن و معارف سیما، توضیحاتی نیز ارائه خواهد کرد.

آقایی گفت: دستور دوم جلسه شصت‌وپنجم این کارگروه اختصاص به نماینده دبیرخانه طرح نهضت «زندگی با آیه‌ها» داشت؛ طرحی که به حفظ موضوعی آیات و مفاهیم صد آیه از قرآن کریم اختصاص دارد و این نماینده در این جلسه به طور مبسوط روند برگزاری این طرح را از ابتدا و به ویژه طی ماه مبارک رمضان و پس از آن تشریح کرده و به تولیدات مختلف به منظور معرفی این طرح اشاره کرد.

وی در پایان گفت: اعتاب مقدسه در پایان این جلسه متعهد شدند که به مناسبت ۲۳ ربیع‌الاول، سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم و چهارم ربیع‌الثانی سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ویژه‌برنامه‌هایی را برگزار و گزارش تصویری برگزاری آن را به کارگروه ارائه کنند.

یادآور می‌شود، جلسه شصت‌وششم کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه ۹ آبان به میزبانی مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

نظر شما