شناسهٔ خبر: 68886269 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

باربارا لی هانت بازیگر فیلم هیچکاک درگذشت

صاحب‌خبر -

این بازیگر بریتانیایی همچنین برای بازی در نقش لیدی کاترین دوبورگ در اقتباس تحسین‌شده بی‌بی‌سی از رمان «غرور و تعصب» در سال ۱۹۹۵ با بازی کالین فرث و جنیفر ایلی شناخته شد.

باربارا لی هانت در طول هفت دهه فعالیت حرفه ای خود، برای نمایش‌های کمپانی رویال شکسپیر و تئاتر ملی در تئاتر وست اند و برادوی ظاهر شد و در سال ۱۹۹۳ به خاطر بازی در نقش سیبیل بیرلینگ در نمایش «بازرس وارد می‌شود» به کارگردانی استیون دالدری برنده جایزه تئاتر اولیویه شد.

او در فیلم «جنون» (۱۹۷۲) ساخته آلفرد هیچکاک که در لندن فیلمبرداری شد، ایفاگر نقش برندا بلنی، همسر سابق یک خلبان نیروی هوایی را بازی کرد که پلیس در ابتدا فکر می‌کرد یک قاتل زنجیره‌ای فرای است. شخصیت لی‌ هانت در این فیلم مورد تجاوز و قتل قرار می گیرد که بسیاری آن را گرافیکی‌ترین سکانسی می‌دانند که هیچکاک تا به حال فیلمبرداری کرده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، کارنامه سینمایی باربارا لی هانت شامل بازی در فیلم‌های «هنری هشتم و شش همسرش» (۱۹۷۲)، «وصیت به ملت» (۱۹۷۳)، اوه! سگ بهشتی» (۱۹۸۰)، «نقاب کاغذی» (۱۹۹۰)، «جنگ شاد» (۱۹۹۷)، «بیلی الیوت»(۲۰۰۰) و «ونیتی فر» (۲۰۰۴) می‌شود.

باربارا لی هانت در ۱۴ دسامبر ۱۹۳۵ در سامرست، انگلستان به دنیا آمد. او در سال ۱۹۵۳ از مدرسه تئاتر بریستول اولد ویک فارغ التحصیل شد و یک سال بعد اولین نمایش خود را در لندن با اولد ویک انجام داد.

به گزارش ایسنا، او در تئاتر برادوی در «رویای شب نیمه تابستان» در سال ۱۹۵۴ و در «هملت و پادشاه هنری پنجم» در سال‌های ۱۹۵۸-۱۹۵۹ ظاهر شود و در آثار تئاتر رویال شکسپیر در دهه ۱۹۷۰ از جمله «شاه لیر» و «شرلوک هولمز» ظاهر شد.

نظر شما