شناسهٔ خبر: 68884567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

روحیه دفاع از دین و وطن باید زنده و تقویت شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه نباید هیچ‌وقت از دفاع مقابل متجاوز به‌خاطر ترس یا سازش کوتاه بیائیم، گفت: مقام معظم رهبری تذکر دادند که دفاع از وطن هم ارزش است اما شهدای ما دفاع از دین را مدنظر داشتند، این روحیه باید زنده شود، این روحیه باید تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جشنواره فرهنگی سرباز، تجلیل از سربازان متاهل و نمونه، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس و تجلیل‌ها و گرامیداشت‌ها که در این روزهای اخیر برای شهدای عزیز در قالب همایش‌ها و اجلاسیه‌ها برگزار شده مبارک و مورد رضای خداوند و شهیدان باشد.

وی دفاع از مملکت و حرم را مدیون حضور بسیجیان عزیز دانست و افزود: بسیجیان در دوران دفاع مقدس در پایگاه‌های مقاومت شایستگی‌ خودشان را نشان دادند امروز هم به‌عنوان سرباز امیدواریم یا جذب سپاه شوند یا طلبه شوند.

محمدی لائینی گفت: از محله مهدوی باید به شهر مهدوی برسیم، انتظارمان این است که مشکلات شهر ساری به‌وسیله همین جریان محله مهدوی حل شود، مثلا مشکل زباله‌سوز، میدان بار جدید و امثال اینها، اگر محل مهدوی در رفع مشکلات بزرگ شهر تاثیر داشته باشد خیلی ارزش دارد، ماموریت محله‌های مهدوی را باید از مشکلات ریز به مسائل کلان شهر تغییر بدهیم.

امام جمعه ساری با اشاره به فرموده امام صادق (ع)، بیان کرد: بهترین اعمال سه چیز است؛ نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر و جهاد فی سبیل‌الله، که سربازان ما باید نماز اول وقت را جدی بگیرند که قبلش باید سپاهیان ما نماز را جدی بگیرند، به گفته شهید سردار حسن باقری نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند خوب هم نمی‌تواند بجنگد. نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: کسی که نماز اول وقت نمی‌خواند و به پدر و مادر نیکی نمی‌کند مجاهد خوبی هم نمی‌تواند باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید مقام رهبری بر داشتن گزارش توصیفی و تبیینی از دفاع مقدس، یادآور شد: آنچه که جنگ ما را از جنگ دنیا جدا می‌کند باطن است، اینکه فرمانده خودش لب تشنه است آب را به دیگری می‌دهد و تشنه شهید می‌شود از آموزه‌های کربلاست، جهاد فی سبیل الله دارای باطن نورانی است اگر نباشد جنگ ساده است.

این مسئول ادامه داد: به فرموده پیامبر اکرم (ص) شهید سه دسته است، اول کسی که در راه مال خودش کشته شود، ملاک مال نه بلکه حق است، همه ما باید به استقرار عدالت کمک کنیم، دوم هر که در دفاع از ناموسش کشته شود شهید است، متجاوزین و متعرضین به نوامیس باید سرجایشان نشانده شوند، دسته سوم هر که در دفاع از دین کشته شود.

وی گفت: پیغمبر و اهل بیت (ع) تمام اعمال و رفتارشان در دفاع از دین بود، این همه شهدا در مازندران نیز همچنین، باز مقام معظم رهبری تذکر دادند که دفاع از وطن هم ارزش است اما شهدای ما دفاع از دین را مدنظر داشتند، این روحیه باید زنده شود، این روحیه باید تقویت شود.

محمدی لائینی عنوان کرد: نباید هیچ‌وقت از دفاع مقابل متجاوز به‌خاطر ترس یا سازش کوتاه بیائیم، امروز متاسفانه یک عده سازش می‌کنند، در رابطه با همین جریان غزه در کشورهای عربی همچون کویت، قطر و پاکستان مردم توسط حکومت آمریکایی سرکوب شدند و خبری از راهپیمایی و یک کلمه دفاع از غزه نیست بلکه مزدور آمریکا و اسرائیل شدند و تدارکات آن‌ها و خط زمینی و دریایی برایشان ایجاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: درصورتی که غزه تنها روزنه نفس کشیدنش رفح است اما مصر آن را باز نمی‌کند در حالی که همین کشورهای اسلامی برای اسرائیل تدارکات می‌فرستند، خط منافقین داخلی هستند که اسرار داخلی را فاش کردند.

46

نظر شما