شناسهٔ خبر: 68883911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد

وجود ۴۰ بدهکار مهریه در زندان‌های خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از وجود ۴۰ بدهکار مهریه در زندان‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده امروز (هفتم مهر ماه) در جلسه کارگروه اجتماعی استان، اظهار کرد: موضوع مهریه به یک چالش در استان تبدیل شده است و انتظار داریم فکری اساسی برای آن شود.

وی با بیان اینکه میزان مهریه اختلافات و معضلاتی را در بخش‌ها اجتماعی، خانوادگی و قضای ایجاد کرده است، ادامه داد: در شش ماه نخست امسال ۱۱۸ زندانی دارای بدهی مالی توسط ستاد دیه استان آزاد شدند. از این تعداد، چهار نفر زن و ۱۱۴ نفر مرد بودند که ۶۰ نفر آن‌ها به‌دلیل مهریه در زندان بودند. این آمار نشان می‌دهد نیمی از زندانیان آزادشده جرائم غیرعمد استان را بدهکاران مهریه و محکومان مالی تشکیل می‌دهد.

براتی زاده گفت: در حال حاضر ۱۳۵ زندانی مرتبط با احکام مالی با میزان بدهی ۱۷۵ میلیارد تومان در زندان‌های استان حضور دارند که ۴۰ نفر از آن‌ها را محکومان مالی مهریه تشکیل می‌دهد که سرانجام ازدواج و میزان مهریه درنظر گرفته‌شده آن‌ها را به اینجا رسانده است.

وی مهریه را مشکل بزرگ پرونده‌های دادگاه خانواده دانست و افزود: تعیین مهریه‌های سنگین، بویژه در سال‌های اخیر باعث شده تا نابسامانی در خانواده‌ها و جامعه ایجاد شود. برای تعیین مهریه باید اقدامی شود، زیرا ریشه کار ایراد دارد و اگر به فکر اصلاح ریشه‌ای و بنیادین باشند شاید بتوان جلوی تعیین مهریه‌های سنگین را گرفت.

انتهای پیام

نظر شما