شناسهٔ خبر: 68883099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در همدان

شهره اکبری

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از بارش های رگباری امروز همراه با پدیده رعد و برق در پاره‌ای از مناطق شمالی و بخش از مناطق شرقی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

روح الله زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طی ساعاتی از امروز هفتم مهرماه با افزایش ابرها شاهد بارش‌های عمدتاً خفیف در برخی از نقاط استان خواهیم بود که در این وضعیت در پاره‌ای از مناطق نیمه شمالی و حتی بخش‌هایی از شرق استان همدان به شکل نقطه‌ای بارش‌های رگباری با پدیده رعد و برق انتظار خواهد بود.

 وی با بیان اینکه علاوه بر امروز و فردا، کاهش محسوس دماهای طی روز و صبحگاهی را می‌توان برای روز یکشنبه و دوشنبه نیز شاهد بود، تصریح کرد: برای فردا و پس فردا صبح، دماهای برخی از نقاط سطح استان همدان به حدود پنج یا حتی کمتر از پنج درجه سانتیگراد هم خواهد رسید این در حالیست که امروز و فردا دماهای طی روز تا هشت درجه سانتیگراد می‌تواند کاهش پیدا کند و حتی دمای همدان به حدود ۲۰ درجه سانتیگراد برسد.

وی بیان کرد: روز دوشنبه ابرهایی را در آسمان استان داریم که می‌تواند همراه با بارش‌هایی به شکل عمدتاً پراکنده و خفیف و به شکل نقطه‌ای و در پاره‌ای از مناطق شمالی استان به شکل رگبار هم باشد.

زاهدی با بیان اینکه در نیمه دوم هفته علاوه بر اینکه آسمان استان صاف و آفتابی است افزایش دمای صبحگاهی در طی روز را خواهیم داشت و به شرایط عادی دماهای این روزها باز خواهیم گشت، اضافه کرد: طی این مدت ناپایداری‌ها تا روز دوشنبه در طی ساعاتی وزش باد نسبتا لحظه‌ای هم از پدیده‌های این روزها خواهد بود.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمینه و بیشینه ایستگاه فرودگاه همدان طی ۲۴ساعت گذشته ۱۱ و ۲۸ درجه سانتیگراد بوده است، افزود: در این مدت گل تپه با ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و نهاوند با ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان گزارش شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما