شناسهٔ خبر: 68882954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جذب ۷۱۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مدارس استان تهران

بر اساس گزارش دادگستری کل استان تهران در شهرستان‌های استان تهران ۷۱۵ دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده و در مدارس ثبت نام شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، همزمان با بازگشایی مدارس نیکوکار معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با حضور در مدرسه نمونه دولتی شهید احمدی روشن واقع در منطقه ۱۷ شهرداری تهران با نواختن زنگ مدرسه در آیین بازگشایی مدارس شرکت کرد.

ابوالفضل نیکوکار ضمن تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دادگستری بخشی از قوه قضائیه است و قوای سه گانه یا قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران بر طبق اصل پنجاه و هفت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران عبارتنداز: قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران، قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که این سه قوا زیر نظر مقام معظم رهبری و مستقل از یکدیگر بر طبق اصول قانون اساسی فعالیت می کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران و در جهت آموزش مفاهیم حقوقی و فرآیند قضایی به منظور درک بهتر حقوق و تأثیر قابل توجهی که این موضوعات در یادگیری مهارت های ارتباطی، تفکر منطقی و تحلیلی، حل مسئله، تعامل و اصول اخلاقیات، شناخت نظام قضایی، دوره آموزشی آشنایی دانش آموزان با حقوق (طرح قاضی مدرسه) در مدرسه شهید احمدی روشن اجرایی گردد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری تهران با شاره جهت آگاهی بخشی از بخش حقوق و کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش ضریب پیشگیری از جرائم و کاهش ناهنجاری های اجتماعی تصریح کرد تعدادی از دانش آموزان مدرسه شهید احمدی روشن از دادگاه های علنی شهر تهران بازدید بعمل آورند و روند اجرای پرونده ها در مراجع قضایی را ببینند.

نیکوکار تصریح کرد: اجرای برنامه نظارت بر توانمند سازی حقوقی و قضایی دانش آموزان ، اولیاء و مربیان مدارس با رویکرد استفاده از فناوری های نوین با اهداف پیشگیرانه (طرح قاضی مجازی در مدرسه ) در مدارس اولویت دار(مقطع متوسطه دوم) در سطح استان و شهرستان های تابعه استان تهران در حال اجرا می باشد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری تهران در بخش پایانی سخنان خود در خصوص اجرای برنامه بازماندگی از تحصیل دانش آموزان در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت : در اجرای این طرح ۲۱ منطقه تحت پوشش قرار دارد و در دو سال اخیر در طرح شهید محمودوند در خصوص بازماندگی از تحصیل اقداماتی انجام شده است که آموزش و پرورش در طرح مذکور ۴ هدف شناسایی دانش آموزان لازم التعلیم بازمانده از تحصیل،جذب و نگهداشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده با هدف بازگشت به مدرسه ،مدیریت بهینه اعتبار برای جذب بازماندگی از تحصیل،تحقق عدالت و نصیب برابر آموزشی برای همه شهرستان ها را دنبال می کند.

بر اساس گزارش دادگستری کل استان تهران، با اجرایی شدن این برنامه در شهرستان‌های استان تهران ۷۱۵ دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده و در مدارس ثبت نام شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما