شناسهٔ خبر: 68881717 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدارهای پلیس برای روزهای بارانی تهران

ایسنا

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، از رانندگان خواست در روزهای بارانی حتما فاصله طولی مناسب را رعایت کرده و زمان بیشتری را برای ترمز کردن در نظر بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سرهنگ رابعه جوانبخت با اشاره به بارش باران در سطح پایتخت گفت: از شب گذشته شاهد بارش باران در تهران هستیم که این مسئله می‌طلبد رانندگان بیش از روزهای گذشته، هنگام رانندگی توجه و دقت داشته باشند.

وی با اشاره به مهمترین نکته روزهای بارانی افزود: رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی، هر روز مهم است اما رعایت این نکته در روزهای بارانی اهمیت بیشتری دارد زیرا زمین خیس و لغزنده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در لحظات اولیه بارش باران، قطره های باران با اجسام روی آسفالت ترکیب شده و یک سطح صیقلی ایجاد می‌کنند که این سطح صیقلی باعث می‌شود وقتی راننده ترمز می‌کند؛ وسایل نقلیه لیز بخورند.

جوانبخت گفت: در یک روز بارانی، مسافتی که برای ترمز کردن خودرو لازم است؛ دو برابر روز عادی است. به همین دلیل رانندگان باید زودتر ترمز بگیرند و زمین خیس را مدنظر قرار دهند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که اگر راننده قانون‌مندی، فاصله طولی مناسب را رعایت کند، سایر رانندگان سریعا این فضا را پر می‌کنند و احساس زرنگی دارند؛ در صورتیکه اینطور نیست و این راننده اصل رعایت قانون و پیشگیری از تصادفات را رعایت کرده است.

جوانبخت خطاب به عابرین پیاده گفت: در بررسی‌های ما مشخص شد که در روزهای بارانی، دید رانندگان نسبت به عابرین پیاده کاهش پیدا می‌کند؛ به همین دلیل به عابرین پیاده توصیه می‌کنم تا از محل‌های امن مانند پل‌های عابر پیاده، خطوط عابر پیاده، پیاده روها و غیره تردد کنند. همچنین از دویدن و پریدن ناگهانی در خیابان‌ها خودداری کنند.

وی درباره موتورسیکلت‌ها نیز افزود: در روزهای بارانی، پلیس به موتورسواران توصیه می‌کند تا از این وسیله نقلیه استفاده نکنند؛ چون احتمال لیزخوردن و واژگونی موتورسیکلت‌ها در روزهای بارانی بسیار بالاست و ممکن است جان افراد به خطر افتد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تصادفات زنجیره ای اظهار کرد: تصادفات زنجیره‌ای بیشتر در روزهای بارانی در شهرهای پرتراکم رخ می دهد که امیدواریم در این روزها کمتر شاهد این اتفاقات باشیم.

نظر شما