شناسهٔ خبر: 68881673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش عراقچی از دیدارهای دیپلماتیک در نیویورک

وزیر امور خارجه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ۲ روز گذشته در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی در نیویورک، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در کنار لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه گزارشی از فعالیت‌های ۲ روز گذشته در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی در نیویورک منتشر کرد؛ وی نوشت:

در ۲ روز گذشته به‌واسطه حضور در سازمان ملل و بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه در نشست‌های عالی متعدد از جمله نشست امروز شورای امنیت درباره «وضعیت در خاورمیانه، از جمله مسئله فلسطین» با انتقاد و ابراز نگرانی از کاهش اعتبار شورای امنیت به‌واسطه عدم انجام وظایف خود ذیل منشور و بازنشستگی اجباری ازسوی حامیان رژیم‌صهیونیستی، تصریح کردم که بیش از حد لازم در مورد وحشت‌های نسل‌کشی جاری در غزه صحبت شده است، اما حتی یک اقدام برای متوقف کردن آن انجام نشده است.

در ادامه آمریکا را به‌عنوان همدست اصلی صهیونیست‌ها در ارتکاب اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها در منطقه معرفی کردم و حمله جنایت‌کارانه روز گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت با استفاده از تسلیحات نظامی اهدایی آمریکایی را بخشی از نتایج پیوند منحوس صهیونیست‌ها و کاخ سفید دانستم.

بار دیگر بر لزوم اقدام قاطع و فوری جهانی جهت توقف هیولای خونخوار صهیونیستی که دست کمی از هیتلر ندارد، تاکید کردم و عدم اقدام از سوی شورای امنیت سازمان ملل را دعوتی به فجایع بیشتر برای ماشین جنگی صهیونیستی تلقی کردم.

پس از نشست شورای امنیت نیز در جمع خبرنگاران حاضر شدم.

علاوه بر آن در پنج نشست وزیران امور خارجه گروه بریکس، مجمع گفت‌وگو‌های آسیایی، کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، کشور‌های عضو آسه‌آن و کشور‌های عضو سازمان اکو به تبیین دیدگاه‌های کشورمان درباره تحولات منطقه از جمله استمرار جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی در غزه و بسط دامنه تجاوزها و اقدام‌های تروریستی صهیونیست‌ها به لبنان پرداختم.

در نشست دیگری که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزیران خارجه چین، فدراسیون روسیه و وزیر دفاع پاکستان برگزار شد، آخرین وضعیت افغانستان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

همچنین با همتایانم از عراق، سلطنت عمان، جمهوری ارمنستان، قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، لهستان، آلمان، کره جنوبی، هلند، استرالیا، اتریش، قبرس، بورکینافاسو، برونئی دارالسلام دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای رایزنی و گفت‌وگو کردم.

در پایان لازم است ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت لبنان، مراتب تسلیت خود را به خانواده شهدای این جنایت‌های عظیم ابراز دارم و تاکید کنم که دولت جمهوری اسلامی ایران در کنار لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما