شناسهٔ خبر: 68880982 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

این گزارش بروز رسانی می‌شود...

دومین روز حمله اسرائیل به لبنان/ صدای ممتد آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی

رژیم صهیونیستی از نخستین ساعات بامداد امروز هفتم مهرماه حملات خود را به بخش‌های مختلف لبنان از جنوب تا شرق این کشور تداوم بخشیده است. حملات موشکی حزب‌الله هم در دفاع از مردم لبنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه بین‌الملل: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در موج جدید حملات خود، بامداد امروز بارها مناطق مختلف بیروت، به‌ویژه ضاحیه را مورد حمله هوایی قرار دادند. این حملات که از عصر روز گذشته آغاز شده، تاکنون بیش از 20 شهید و صدها مجروح برجای گذشته است. ارتش اسرائیل مدعی است که در این حمله‌های هوایی به زیرساخت‌های حزب‌الله انجام می‌شود. این حملات هوایی به شهرک‌های تمنین، طاریا و مشغرة در البقاع واقع در شرق لبنان بوده است. 

منابع لبنانی اعلام کردند از شامگاه جمعه تا بامداد امروز بیش از ۴۰ حمله به ضاحیه جنوبی بیروت انجام گرفته که این حملات از سال ۲۰۰۶ بی‌سابقه بوده است. تصاویر مخابره شده از ضاحیه بیروت بعد از حملات گسترده رژیم اسرائیل نشان می‌دهد که مردم غیرنظامی برای در امان ماندن از  این حملات، به هر طریقی و با هر وسیله‌ای تلاش دارند از ضاحیه فاصله بگیرند.

حمله موشکی مقاومت لبنان به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

صبحگاه امروز مقاومت لبنان در بیانیه‌ای حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین را اعلام و تاکید کرد: مبارزان مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و دفاع از لبنان و مردم آن و در پاسخ به تهاجم وحشیانه اسرائیل به شهرها، روستاها و غیرنظامیان روز شنبه شهرک «کاپری» در شمال اراضی اشغالی را با موجی از موشک‌های فادی ۱ بمباران کرد.

همزمان با این بمباران رادیو ارتش اشغالگر نیز به آن اذعان و حملات موشکی از لبنان به صفد در الجلیل را تایید کرد. کانال ۱۲ عبری نیز اعلام کرد که صدای آژیرهای خطر در مجموعه‌ای از شهرک‌ها در کرانه باختری شنیده شده است. 

خبرنگار اسکای نیوز هم از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شرق تل‌آویو، پایتخت اراضی اشغالی و در اطراف شهرک‌های نزدیک رام‌الله خبر داد. 

شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در اراضی اشغالی

رسانه های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در مرکز اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش  الجزیره، سایت عبری زبان واللا گزارش داد که صدای انفجارهای قدرتمند در تل آویو مرکز رژیم صهیونیستی به گوش رسیده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد که صدای این انفجارها در مناطق مختلف واقع در مرکز اراضی اشغالی به گوش رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از سقوط یک فروند موشک زمین به زمین که از سمت لبنان شلیک شده بود در مرکز اراضی اشغالی خبر داد.

بیمارستان‌های ضاحیه جنوبی بیروت تخلیه می‌شوند

وزارت بهداشت لبنان با صدور بیانیه‌ای از بیمارستان‌هایی که در این کشور در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی آسیب ندیده‌اند خواست برای استقبال از زخمی ها آماده باشند.

این وزارت‌خانه تاکید کرد که آمار بیماران و زخمی ها در بیمارستان های ضاحیه جنوبی بیروت به شدت بالا بوده و قرار است این بیمارستان ها تخلیه شوند.

وزارت بهداشت لبنان اضافه کرد که بیمارستان های بیروت، جبل لبنان و دیگر مناطق از پذیرش بیماران غیراورژانسی بپرهیزند.

حمله موشکی حزب‌الله به عمق ۱۰۰ کیلومتری شهرک‌های اشغالی کرانه باختری

نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از حمله موشکی به سمت شهرک های اشغالی واقع در کرانه باختری خبر داد.

در این گزارش آمده است که یک فروند موشک از سمت لبنان به عمق ۱۰۰ کیلومتری شهرک های اشغالی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شلیک شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که برای نخستین برای، شهرک های اشغالی کرانه باختری بعد از حمله روز گذشته این رژیم به ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار گرفتند.

در همین خصوص حزب الله لبنان دقایقی قبل با صدور بیانیه ای از هدف قرار گرفتن شهرک اشغالی کابری با شلیک چند موشک از نوع فادی ۱ خبر داد.

موشک باران اراضی اشغالی/ ۷۵ موشک از سوی لبنان شلیک شد

باوجود حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی لبنان و به صورت مشخص ضاحیه جنوبی بیروت، نیروهای حزب الله به نبرد خود با دشمن صهیونیستی ادامه می دهند.

روزنامه صهیونیستی معاریو اذعان کرد که طی شب گذشته دست کم ۷۵ موشک از سمت لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

این در حالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی آمار صهیونیست های به هلاکت رسیده در این حملات و یا ویرانی های برجای مانده را به شدت سانسور کرده و تصاویر آن را منتشر نمی کنند.

شلیک موشک بالستیک از لبنان به فلسطین اشغالی/ یک پایگاه صهیونیستی با «فادی ۳» هدف قرار گرفت

 ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه از شلیک یک موشک بالستیک زمین به زمین از لبنان به مرکز سرزمین های اشغالی خبر داد.

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک فروند شلیک یک موشک بالستیک زمین به زمین از لبنان به مرکز سرزمین های اشغالی بدون به صدا درآمدن آژیر خطر خبر داد و افزود که تحقیقات دراین باره در جریان است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این موشک در منطقه ای باز فرود آمد و کسی آسیب ندیده است.

به گفته منابع رژیم صهیونیستی، این موشک به منطقه تل آویو اصابت کرده است.

همچنین آژیر خطر در مناطق وسیعی از شرق حیفا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

براساس گزارش‌ها، صدای دستکم ۵ انفجار در نزدیک حیفا به گوش رسیده است.

یک میلیون صهیونیست در طول شب در پناهگاه‌ها پنهان شدند

یش از یک میلیون شهرک نشین صهیونیست شب را در پناهگاه ها یا اتاق های محافظت شده گذراندند.

بر اساس این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست از ترس حملات حزب الله لبنان شب گذشته را در مکان های حفاظت شده گذراندند.

خبرنگار شبکه المنار نیز گزارش داد که صبح امروز حزب الله لبنان طی شش نوبت اراضی اشغالی را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

 رادیو ارتش صهیونیستی: برای ترور نصرالله از ۸۵ تُن بمب استفاده شد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از اتاق عملیات حملهٔ دیروز به بیروت با حضور وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم، جزئیاتی از تجاوز وحشیانهٔ دیروز به ضاحیهٔ جنوبی بیروت منتشر کرد.

این رسانهٔ صهیونیستی گزارش کرد که جنگنده‌های اسرائیلی ۸۵ بمب سنگرشکن که وزن هرکدام یک تُن بوده را در این عملیات برای ترور سیدحسن نصرالله استفاده کردند.

در این حمله ۶ ساختمان به‌طور کامل با خاک یکسان شده و شبکهٔ الجزیره هم در همان زمان گزارش کرده که دست‌کم ۱۰ بمب یک تُنی که برای ازبین‌بردن استحکامات بتنی به‌کار می‌رود، استفاده شده است.

لفاظی ارتش رژیم صهیونیستی درباره تجاوز زمینی به خاک لبنان

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک افسر صهیونیست نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی ۲ تیپ از نیروهای ذخیره خود را در نوار مرزی مشترک با لبنان مستقر کرده است.

او در ادامه افزود: این اقدام به معنی آن است که حمله زمینی یک گزینه محتمل خواهد بود.

واشنگتن پست نیز گزارش داد که استقرار نظامیان صهیونیست در نزدیکی مرزهای لبنان به معنی آمادگی برای حمله زمینی به این کشور است.

هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز از نیروهای زمینی خواسته برای تجاوز به خاک لبنان آماده باشند.

این در حالی است که پیشتر تحلیلگران و مقامات نظامی سابق رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه حمله زمینی به خاک لبنان و عدم توانایی ارتش این رژیم برای مقابله با نیروهای حزب الله به ویژه یگان رضوان هشدار داده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما مدعی ترور سید حسن نصرالله شد

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای رسمی مدعی ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله اخیر به ضاحیه جنوبی بیروت شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه این بیانیه همچنین مدعی ترور «علی الکرکی» فرمانده جبهه جنوب حزب الله لبنان و جمعی دیگر از فرماندهان مقاومت شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی در ارتباط با ترور دبیرکل حزب الله لبنان، مدعی شد که این پیام واضحی به هر کسی است که اسرائیل را تهدید می کند.

معاریو به نقل هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که عملیات ترور دبیرکل حزب الله لبنان از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده بود و در زمان مناسب اجرایی شد.

خبر ترور دبیرکل حزب الله لبنان در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی تایید شده، که حزب الله لبنان هنوز هیچ واکنش رسمی به این مساله نشان نداده است.

حملات هوایی دوباره رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

رژیم صهیونیستی امروز-شنبه بار دیگر ضاحیه جنوبی بیروت را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی امروز-شنبه- بار دیگر حملات هوایی را به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت انجام دادند و همزمان جنگنده‌های این رژیم به شدت در آسمان بیروت پرواز کردند.

به گزارش وبگاه النشره، رژیم صهیونیستی شب گذشته طی چند موج به شدت ضاحیه جنوبی را هدف قرار داد.

 


نورنیوز

نظر شما