شناسهٔ خبر: 68880753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زنگ مهربانی در مدارس خراسان‌جنوبی به صدا در می‌آید

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی از نواخته شدن زنگ مهربانی در مدارس استان در ۱۰ مهرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، عرب گفت: زنگ مهربانی با همکاری آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی، صدا و سیما و مراکز نیکوکاری، ۱۰ مهر در مدارس استان نواخته می‌شود.وی افزود: کمک هزینه‌ی تحصیلی دانش‌آموزان و تأمین بخشی از شهریه‌ی دانش‌آموزان نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد و در این زمینه نیز به ولی‌نعمتان کمک می‌کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به تهیه و توزیع ۱۲۹ هزار پاکت در مدارس استان گفت: زنگ مهربانی در مدارس با هدف ترویج فرهنگ و سنت حسنه‌ی انفاق، نیکوکاری، خیر و احسان در جامعه، فراهم‌سازی فرصت حضور و مشارکت آحاد مردم، تقویت فرهنگ همدلی و تامین بخشی از نیاز‌های دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی نواخته می‌شود.
عرب با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها با شعار پویش مشق همدلی از ۱۵ شهریور در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد افزود: دفاتر ۲۱ گانه کمیته امداد، ۱۴۹ مرکز نیکوکاری و هزار و ۹۰ پایگاه کمیته امداد در شهر‌ها در حال دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران استان هستند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تمامی لوازم‌التحریری که بین دانش‌آموزان تحت حمایت توزیع می‌شود از محل کمک‌های مردمی تهیه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به حضور ۱۲۰ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد در مدارس استعداد‌های درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی افزود: هزار و ۱۷۹ دانشجو نیز تحت حمایت این نهاد هستند که از هزینه‌های تحصیلی و شهریه بهره‌مند می‌شوند.
عرب گفت: در آیین جشن عاطفه‌های استان حدود ۸ میلیارد و ۷۴۹ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری شد که از این مبلغ ۵ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان توسط مراکز امدادی و ۳ میلیارد و ۴۹۸ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شد.
وی افزود: شهروندان و خیران می‌توانند برای مشارکت در این اقدام خداپسندانه مبالغ نقدی خود را از طریق کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷*، واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ و پرداخت از طریق نصب سامانه نیکوکاری خراسان‌جنوبی (دانلودکافه بازار) واریز کنند.

نظر شما