شناسهٔ خبر: 68880145 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

۷۰۰شهید و ۲۶۰۰زخمی پس از 5روز حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان

پاسخ محور مقاومت به جنایات صهیونیست ها

صاحب‌خبر -

[راضیه زرگری]     ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته برای پنجمین روز متوالی حملات خود را به مناطق مختلف لبنان ادامه داد؛ حملات گسترده‌ای که منجر به شهادت صدها نفر و آوارگی بیش از 150هزار لبنانی شده است. حملات خونین رژیم صهیونیستی در خاک لبنان، از سوی جبهه مقاومت لبنان، حزب‌الله و دیگر جبهه‌های مقاومت بی‌پاسخ نمانده است؛ علاوه بر شلیک موشک‌های قدرتمند حزب‌الله به نقاط استراتژیک رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، شاهد هم افزایی هرچه بیشتر دیگر جبهه‌های مقاومت در منطقه هستیم. از اقدام نظامی حمایتی متحدان حزب‌الله در غزه و جبهه مقاومت در عراق تا حمله روز گذشته ارتش یمن به تل آویو؛ عملیات‌هایی که نشان می‌دهد لبنان در مقابل ارتش اشغالگر تنها نیست و همه جبهه‌ها در نبرد با رژیم اشغالگر در کنار هم هستند.

700شهید و 2هزار و 600مجروح، تنها در 5روز جنگ اسرائیل در لبنان
به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت بهداشت لبنان در بروز رسانی آمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد: بیش از ۷۰۰ شهید و ۲۶۰۰ مجروح در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان ثبت شده است. وزیر بهداشت لبنان از شهادت بیش از ۲۵ تن و تعداد زیادی مجروح در بمباران رژیم صهیونیستی از نیمه شب پنجشنبه تا روز جمعه خبر داد. براساس این گزارش حملات اشغالگران به اطراف شهر صور و شهرک‌های برج الشمالی، مجدل زون و البازوریه در جنوب لبنان ادامه دارد. دشمن صهیونیستی حملاتی به مناطق و شهرک‌های «عدوس، بودای، شمستر و نبی شیت» انجام داد.
 
سازمان ملل:  خونین ترین دوران لبنان را در یک نسل شاهد هستیم
«عمران رضا» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان تشدید حملات اشغالگران به اعضای حزب‌الله لبنان را محکوم کرد و آن را «فاجعه بار» توصیف کرد و در عین حال هشدار داد که این کشور خونین‌ترین دوره را در سال‌های اخیر تجربه می‌کند. رضا گفت: «آخرین تشدید تنش در لبنان کمترین چیزی است که می‌توان آن را فاجعه بار توصیف کرد.»

تل‌آویو زیر آتش موشک‌های بالستیک یمن
درحالی‌که ارتش رژیم صهیونیستی با به صدا درآمدن آژیر خطر در سحرگاه روز جمعه مدعی شلیک تنها یک موشک بالستیک از یمن به تل‌آویو شده اما رسانه‌های عبری از اصابت سه موشک از یمن خبر دادند و اذعان کردند که بیش از ۱۷صهیونیست زخمی شده‌اند. ایسنا به نقل از رسانه‌های عبری نوشت آژیر خطر در تل‌آویو و دیگر شهرک‌های جنوب آن، در شهرک «گوش دان»، در «دشت ساحلی» و «شارون» در شمال آن به صدا درآمد.

رسانه‌های عبری: یمن هر زمان که بخواهد می‌تواند به تل‌آویو حمله کند
بر همین اساس فعالیت فرودگاه بن گوریون پس از شلیک موشک به مرکز فلسطین اشغالی برای مدت زمانی متوقف شد. بیش از ۲میلیون شهرک‌نشین پس از شلیک موشک‌هایی از یمن به پناهگاه‌ها گریختند. رسانه‌های عبری توضیح دادند که «از یمن موشک‌هایی شلیک شد که توسط رادارهای خارج از اسرائیل(فلسطین اشغالی) قابل شناسایی نیست، بنابراین هر زمان که بخواهند می‌توانند به تل‌آویو حمله کنند.»
بیانیه ارتش یمن درباره حمله به عسقلان و تل‌آویو
به گزارش تسنیم یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با قرائت بیانیه‌ای اعلام کرد: «در یک عملیات نظامی، یک هدف نظامی رژیم اسرائیل را در یافای اشغالی(تل‌آویو) با موشک بالستیک «فلسطین2» مورد حمله قرار دادیم. یک هدف حیاتی و مهم را نیز در منطقه اشغالی عسقلان با پهپاد نوع «یافا» مورد حمله قرار دادیم. اهداف مورد نظر در دو عملیات یافا(تل آویو) و عسقلان با موفقیت محقق شد.»

وقتی نتانیاهو نمی‌داند چه باید بکند!
گاردین روز جمعه در تحلیلی درباره آخرین تحولات درگیری رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان نوشت به‌نظر می‌رسد خوش‌بینی به دستیابی به آتش‌بس سه هفته‌ای بین حزب‌الله و اسرائیل کاهش یافته؛ زیرا نتانیاهو چند بیانیه متناقض در مورد این پیشنهاد را در طول چند ساعت صادر کرد. در آخرین بیانیه دفتر نتانیاهو که در شبانه روز جمعه منتشر شد، مدعی شد نتانیاهو در طرح آتش‌بسی که آمریکا برای بازگشت شهرک‌نشینان شمال ارائه کرد، شریک است. این درحالی است که نتانیاهو در بیانیه روز پنجشنبه‌اش مدعی شده بود پذیرش آتش بس 21روزه از سوی اسرائیل که یک پیشنهاد آمریکایی-فرانسوی است، نادرست است. در حالی‌که آمریکایی‌ها گفتند پیشنهاد طرح آتش‌بس 21روزه پیش از اعلام با اسرائیل «هماهنگ» شده بود.

ماکرون: نتانیاهو باید مسئولیت تشدید تنش در منطقه را بپذیرد
امانوئل ماکرون که از حامیان جو بایدن در پیشنهاد آتش بس 21روزه بود گفت که نتانیاهو اگر با آتش‌بس موافقت نکند، باید مسئولیت تشدید تنش در منطقه را بپذیرد. به نوشته این روزنامه انگلیسی رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه طرحی که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا حمایت می‌شود با تأیید شخص نتانیاهو تهیه شده است، گفت: «پیشنهادی که ارائه شد، پیشنهاد محکمی است.» آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه بار دیگر مدعی شد که اسرائیل در حال آماده شدن برای عملیات زمینی است. براساس گزارش‌های رسانه‌ای حزب‌الله هنوز به پیشنهادهای آتش‌بس پاسخ نداده است، اگرچه پیش از این چندین بار اعلام کرده‌اند که تنها درصورت آتش‌بس دائمی در غزه، حملات خود را علیه صهیونیست‌ها متوقف می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما