شناسهٔ خبر: 68879144 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشناس مسائل غرب آسیا: کارشناس مسائل غرب آسیا:

قدرت حزب‌الله باعث شده صهیونیست‌ها این گونه وحشیانه دست به جنایت بزنند

علیپور گفت: آمریکا اکنون دست به جنگ نیابتی زده و نتانیاهو را به عنوان مترسک در این جنگ قرار داده است که به اهداف خود در منطقه دست یابد.

صاحب‌خبر -

علیپور کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با شبکه خبر درباره جنایات صهیونیست‌ها در لبنان اظهار کرد:اتفاقاتی که امروز شاهد هستیم به دلیل حمایت‌های آمریکا و بریتانیا است. آمریکا اکنون به جنگ نیابتی دست زده و نتانیاهو را به عنوان مترسک در این جنگ قرار داده که به اهداف خود در منطقه دست یابد.

وی گفت: اسرائیل قوی‌ترین گروهی که مقابل خود دیده است چه  از نظر انعطاف پذیری و داشتن موشک‌های قدرتمند همین حزب الله است و این ویژگی اسرائیل را مستعصل کرده و برای همین دست به اقدامات خشونت بار زده و به دنبال جنگ روانی رفته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: این امر باعث شده که شاهد استفاده از بمب‌های سنگر شکن  باشیم بمب‌هایی که استفاده از آن برای غیر نظامی‌ها خطرناک است؛ لذا اقداماتی را می‌خواهد انجام دهند که در آینده این منطقه برای سکونت هم با مشکلاتی مواجه باشد.   اسرائیل در جنگ هایش از این حربه‌ها استفاده می‌کند به دنبال وارد کردن ضربه‌هایی است که ساختار‌ها را نابود کند و مردم را علیه حزب الله بشوراند.

علیپور گفت:آن‌ها می‌خواهند کار را برای عملیات‌ها مشکل دار کنند. اسرائیل در این چند دهه در تناقض امنیتی بوده. ظاهرا رسوب ناپذیر است، اما همیشه نا امنی در خودش را داشته و در تله همین نا امنی گیر کرده است.

وی درباره واکنش مجامع بین الملل افزود: ما اکنون شاهد یک هم صدایی علیه اسرائیل در مجامع بین الملل هستیم و وجهه اسرائیل و صهیونیست‌ها و این گونه عقیده یهودی‌ها از بین رفته و تخریب شده است. هر چه قدر هم صدایی در مجامع بین المللی بیشتر شود و رسانه‌ها رسالتشان را انجام دهند و مردم را آگاه کنند در آینده اتفاقات بهتری را در مجامع بین الملل شاهد خواهیم بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: این که جنگی پیش آید و نتوانید مجامع بین المللی را هم سو کنید بعد از جنگ وارد یک عدم مشروعیتی می‌شوید. اتفاقی که برای نتانیاهو پیش خواهد آمد. کشور‌های دوست روز‌های گذشته نتانیاهو اکنون یا ارتباط با دولت او را قطع کرده و یا کامل دشمن او شده اند.

وی درباره آینده گفت: اسرائیل محل فروش تسلیحات و بنگاه اقتصادی آمریکایی‌ها است و این اتفاقی بوده که سود شدیدی برای آنها آمریکا دارد. اما درباره نتانیاهو باید گفت که دو بعد دارد. اگر جنگ تمام شود اسرائیل و او زیر سوال می‌روند و مورد بعدی هم بحث امنیت داخلی است که آیا نتانیاهو می‌تواند افکار عمومی و بدنه جامعه در سرزمین های اشغالی را با خود همراه کند.

نظر شما