شناسهٔ خبر: 68878058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل گمرکات قم:

۸۹ میلیون دلار کالا از قم صادر شد

قم - ایرنا - مدیرکل گمرکات قم گفت: در ۶ ماهه نخست سالجاری با تلاش فعالان اقتصادی ۸۹ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۹۲ دلار کالا از گمرکات قم به کشورهای هدف صادر شد.

صاحب‌خبر -

اسفندیار دریکوندی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین خصوص حجم صادرات انجام شده از گمرکات استان قم از نظر وزنی ۹۶ هزار و ۱۲۶ تُن بود که این میزان صادرات در قالب تعداد ۲ هزار و ۶۹۵ اظهارنامه انجام شد.

وی افزود: همچنین در حوزه واردات نیز در طی مدت یاد شده، ۳۷ هزار و ۵۷۳ تُن کالا در قالب یک‌هزار و ۲۴۵ اظهارنامه به ارزش ۱۸۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۸۵ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که بیشترین حجم آن را مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که گمرکات قم نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد، گفت: درآمد کل گمرکات قم در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۱۲ میلیارد تومان بوده‌است.

دریکوندی تاکید کرد: گمرکات استان علاوه بر انجام فعالیت‌های مرتبط با صادرات و واردات کالاها، نقش مهمی نیز در خصوص مقابله با قاچاق دارد و در همین ارتباط در نیمه نخست امسال، ۲۶۴ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان در این اداره کل تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شده‌است.

وی افزود: مقابله با قاچاق نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد و کارشناسان ما در زمینه قیمت گذاری کالاهای قاچاق کشف شده و سایر موارد مورد نیاز با دستگاه‌های مسئول در این حوزه همکاری می‌کنند.

وی همچنین گفت: گمرکات قم برای افزایش فرصت‌های تجاری آماده هرگونه همکاری با فعالان اقتصادی استان است و در همین ارتباط امکانات و زیرساخت‌های لازم برای صادرات و واردات حجم بالایی از کالاها در گمرکات قم فراهم شده‌است.

نظر شما