شناسهٔ خبر: 68868019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ابرجنایتکاران تاریخ اهداف خود را با شایعات پیش می‌برند

ساناز صیدی

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه ابرجنایتکاران تاریخ اعم از آمریکا و اسرائیل غاصب در غزه جنایت می‌کنند، گفت: اینها امر باطل را در نگاه عموم، حق جلوه می‌دهند و اهداف خود را با همین دروغ‌ها و شایعات پیش می‌برند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی امروز ششم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد ضمن تسلیت فقدان و حادثه‌دیدگی تعدادی از فرزندان این مرز و بوم در فاجعه تلخ معدن طبس، اظهار کرد: مسئولان بر طبق رسالت اسلامی و انسانی خود وظیفه دارند که امنیت و ایمنی کارگران را در هر جایی که مشغول کار هستند تأمین کنند که البته مراقبت هم دارند اما خدایی ناکرده اگر مشکلی در این زمینه پیش بیاید دشمنان ما قلم به دست می‌شوند و شروع به دروغ و شایعه و یاوه‌گویی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در چنین شرایطی اذهان عمومی را مشوش می‌کنند، ادامه داد: امروز متأسفانه در فضای مجازی هرگونه مطلب بی‌اساس نوشته و گفته می‌شود و افراد ساده‌دل نیز به این مطالب توجه می‌کنند و تحت تأثیر قرار می‌گیرند، کما اینکه در زمان اغتشاشات نیز که دشمنان ناآرامی در کشور ایجاد کرد، افرادی بودند که تحت تأثیر این دروغ‌پردازی‌های دشمنان و بدخواهان، تصور می‌کردند که کار انقلاب تمام است.

فاطمی بیان کرد: در سال‌های ابتدایی انقلاب به یاد دارم افرادی را که دلبستگی خاصی به رادیوهای بیگانه داشتند و به رادیو و تلویزیون ایران اهمیتی نمی‌دادند، به سخنرانی و نماز جمعه هم نمی‌رفتند و امروز هم جای خیلی از جوانان در سخنرانی‌ها و نمازهای جمعه خالی است.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: اوایل انقلاب بسیاری از جوانان اگر هم تحت تأثیر شبهات قرار می‌گرفتند با گوش سپردن به سخنرانی‌ها یا حضور در نماز جمعه این شبهات در ذهن‌شان رفع می‌شد و ائمه جمعه توانمند با لسان طیب و طاهرشان مردم و مستمعان را منقلب و در ایمانشان مستحکم و ذهن آنها را تطهیر می‌کردند.

وی افزود: کسانی که فقط به رادیوهای بیگانه گوش می‌دادند اما از عالم دیگری حرف می‌زدند و تصورشان این بود که جمهوری اسلامی به زودی به پایان خود می‌رسد، دست‌اندرکاران خبر پراکنی رسانه‌های بیگانه در آن زمان به‌گونه‌ای مطالب را برای شنوندگان بازگو می‌کردند که مخاطبان را کاملاً تحت تأثیر و نفوذ خود قرار می‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه امروز نیز همین شایعه‌پراکنی و شبهه‌افکنی از سوی رسانه‌های بیگانه ادامه دارد، توضیح داد: اسلام دین حساب و کتاب است و قرآن کریم در آیه ششم سوره مبارکه حجرات به مؤمنان تأکید دارد که «إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا» یعنی اگر انسان فاسق و گناهکاری برای شما آورد تحقیق کنید لذا بدون تحقیق نباید مطلبی را پذیرفت و اکتفا کرد. 

فاطمی ادامه داد: قرآن به ما می‌آموزد که خبر عادل را باید باور کنیم و اگر در فضای مجازی کسی خبری را منتشر یا شایعه‌ای را پخش کرد، نباید به راحتی بپذیریم. 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ابرجنایتکاران تاریخ اعم از آمریکا و اسرائیل غاصب در غزه جنایت می‌کنند، بیان کرد: اینها امر باطل را در نگاه عموم، حق جلوه می‌دهند و اهداف خود را با همین دروغ‌ها و شایعات پیش می‌برند، آنها این‌گونه ظلم و جنایتشان را تکمیل و اهداف پلید خود را در جوامع بشری پیاده می‌کنند.

فاطمی در پایان گفت: این جنایتکاران هر کسی را که بخواهند به خاک سیاه بنشانند با دروغ و شایعه او را در چشم مردم بد جلوه می‌دهند تا به اهداف پلیدشان برسند.

انتهای پیام

نظر شما