شناسهٔ خبر: 68853844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آب شرب شهر صحنه کرمانشاه پایدار شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صحنه گفت: با تعویض الکتروپمپ چاه شماره سه این شهر، آبدهی این چاه به ۱۳ لیتر بر ثانیه رسید و آب شرب شهر پایدار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بهروز چراغی‌افضل امروز _پنجشنبه پنجم مهر_ با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب پایدار در شهر صحنه به خبرنگاران اظهار کرد: با تجهیز و نصب یک دستگاه الکتروپمپ جدید با توان ۴۵/۵ کیلووات، چاه آب شرب شماره سه شهر صحنه که در ضلع جنوبی شهر قرار دارد، مجدد در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: خاموش و روشن شدن‌های مکرر باعث خرابی الکتروپمپ این چاه و در نهایت بریدن کابل و لوله آبدهی و سقوط به داخل چاه شد که با پیگیری مدیرعامل و معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان و اعزام تیم خبره از استان همدان، شناور از داخل چاه خارج و پس از نصب شناور جدید، با افزایش دبی چاه، مشکل تأمین آب شرب شهر رفع شد.

مدیر امور آبفای شهرستان صحنه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تجهیز این چاه در صورت قطع نشدن برق، وضعیت شبکه آب شرب این شهر به حالت کاملاً پایدار بازگردد.

چراغی‌افضل از تعمیر شکستگی لوله اصلی شبکه توزیع آب سایز ۱۵۰ آزبست واقع در محله سی‌متری، ابتدای بلوار شهید رضا عباسی خبر داد و تصریح کرد: پیرو تماس تلفنی ساکنان این محله با سامانه ۱۲۲ مبنی بر نشتی آب، بلافاصله تیم حوادث و اتفاقات این امور به محل اعزام شدند و پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه، ترمیم این خط در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حین انجام عملیات حفاری، تیرک برق در مجاورت لوله آب مانع از انجام فعالیت می‌شد و با ادامه حفاری احتمال سقوط آن وجود داشت، جرثقیلی برای مهار و حفظ ایمنی در کار تعبیه و با مهار دیرک برق ادامه فعالیت حفاری انجام شد.

نظر شما