شناسهٔ خبر: 68846206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: سردار حسین علایی: دفاع مقدس قدرت درونی ملت ایران را زنده کرد

ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دفاع مقدس، ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است و همه جریانات فکری و سیاسی کشور در بزرگداشت این ارزش با یکدیگر توافق دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در ستاد وزارت علوم برگزار شد، گفت: ایثار و شهادت از ارزش‌های مورد توجه دانشجویان است و هم‌اکنون 128 کانون فرهنگی، دانشجویی در این زمینه در دانشگاه‌ها فعال هستند که این آمار علاوه بر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی در این موضوع است.

وی تاکید کرد: عموم مردم جامعه، ایثار و شهادت را به عنوان یک آرمان و ارزش قبول دارند اما در سطح هنجار، برخی هنجارهای اجتماعی ما با ارزش ها فاصله دارد که نیازمند تامل و توجه است.

کلانتری دفاع مقدس را یک پدیده کاملا ملی دانست و گفت: در دفاع مقدس فرزندان شمال کشور از سرزمین ما در جنوب و فرزندان شرق کشور از غربی‌ترین نقاط سرزمین ما دفاع می‌کردند و در این دفاع، همه اقوام و ادیان حضور داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دفاع مقدس را گنجینه‌ای باارزش اعلام کرد که هنوز بسیاری از ابعاد آن ناشناخته است و در سینه رزمندگان ما مکنون است و برای بیان خاطرات و روایت‌های دفاع مقدس زمینه فعالیت زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اردوهای راهیان نور مشاهده می‌کنیم که بسیاری از دانشجویان و نسل جوان توانسته‌اند با مطالعه و پژوهش روایتگر دفاع مقدس باشند، گفت: به عنوان دستگاه متولی آموزش عالی باید زمینه‌های تقویت روایتگری دفاع مقدس که بیان فداکاری و عزت یک ملت است را فراهم کنیم.

سردار حسین علایی:

دفاع مقدس قدرت درونی ملت ایران را زنده کرد

سردار حسین علایی از فرماندهان دوران دفاع مقدس هم که در این آیین حضور داشت، طی سخنانی گفت: ملت ایران با کمترین امکانات رزمی ولی با اتکا به ایستادگی و جهاد توانست دشمنی که خیلی از کشورهای دنیا از آن حمایت می کردند را متوقف کند و پیروزی در دفاع مقدس به ما قدرت داد.

وی تاکید کرد: عراق با بیشترین امکانات نظامی جنگ را شروع کرد و ما با کمترین امکانات دفاع را آغاز کردیم و امروزه با ظرفیت و توانایی که در طول جنگ کسب کردیم، توانستیم در صنایع دفاعی پیشرفت خیره کننده داشته باشیم و دانش صلح‌آمیز هسته‌ای و توانایی موشکی ما در دنیا زبانزد باشد.

سردار علایی با یاد و خاطره شهید باکری به عنوان همرزم خود در دفاع مقدس گفت: وقتی امام خمینی (ره) فرمان حضور میلیونی مردم در دفاع مقدس را صادر کردند امثال شهید باکری‌ها و عموم مردم عادی جامعه به دفاع از کیان کشور پرداختند و بر اساس همین بسیج مردمی بود که ما آمادگی بیست سال مقاومت در مقابل رژیم بعث را داشتیم.

فرماده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری هفته دفاع مقدس در سالگرد آغاز جنگ تحمیلی به معنای گرامیداشت جنگ و نبرد نیست؛ بلکه برگزاری هفته دفاع مقدس گرامیداشت ایثار و فداکاری یک ملت است و یادآوری عزت حاصل از دفاع مقدس به تقویت هویت ملی ما کمک می کند.

ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است ایثار و شهادت ارزش مورد توافق آحاد جامعه دانشگاهی است

نظر شما