شناسهٔ خبر: 68827218 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

سینما رسانه ای تأثیرگذار در همه عرصه ها است

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، علی‌اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشن مهر سینمای استان کردستان عصر امروز در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج و در سومین جشن مهر سینمای کردستان گفت: سینما یکی از مهمترین عناصر فرهنگی در هر کشور و تاثیرگذار در فرهنگ عمومی است.
وی افزود: رسانه سینما بسیار قوی و جذاب است که در گستره هر جامعه و ترویج معنویت موثر است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: سینمای متعهد پای قصه ها و غصه های مردم است، با این رسانه امید و باور در مردم را تقویت کنید.
وی عنوان کرد: در حال حاضر سه مسأله اصلی داریم و از آنها غفلت کردیم، دچار تسلسل و موازی کاری شدیم، مساله تربیت و خانواده و تقویت امید و خود باوری را مد نظر داشته باشیم.
وی بیان داشت: فضای مجازی همه را سر درگم نموده با هنر شما می تواند تاثیر گذار در عرصه فضای مجازی روشنگری کند در خانواده نیز شما بدون شک در تولید محتوای این موضوع می توانید موثر باشید.
ایشان در خصوص جشنواره فیلم و عکس ژیار گفت: به زودی یازدهمین جشنواره فیلم و عکس ژیار در سطح استان با حضور هنرمندان عرصه فیلم سازی و عکاسان برگزار می شود.
وی عنوان کرد: ما سرمایه های اجتماعی بسیار زیادی در سطح استان داریم در استان و همه شهرها این نامداران فراوان هستند، سارو بیرو بانه ای یکی از همین شخصیت ها و نامداران است که به زودی همایشی به همین مناسبت برگزار می شود.
دریایی در خصوص جنایت رژیم صهیونسیتی در غزه گفت: داعشی دیگر جایگزین شده به نام اسرائیل غاصب که تاکنون بیش از ۴۰هزار نفر را کشته است در غزه بی پناه در اولین روز مدرسه که مدرسه ای وجود نداشت دانش آموزان مستأصل شده اند، این وظیفه ماست با استفاده از رسانه سینما این مظلومیت را به جهانیان نشان دهیم.
وی در ادامه اظهار داشت: عدالت فرهنگی در عرصه فرهنگ و هنر محقق شده است، افتتاح سینمای قروه ، دهگلان و به زودی در کامیاران و دیواندره نیز سینما راه اندازی می شود .
وی در پایان خاطر نشان کرد: نگاه ما به فرهنگ و هنر نگاه کاریکاتوری نیست همه هنرها را دیدیده ایم.

در پایان این مراسم از کنش‌گران عرصه سینما و فیلم سازی با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

نظر شما