شناسهٔ خبر: 68741831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهکار‌های راه و شهرسازی برای تامین زمین نهضت ملی مسکن در گرمسار

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به کمبود زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در غرب استان گفت: توافق با تعاونی رضوان برای تامین زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در گرمسار در مرحله نهایی قرار دارد و طرح «دهکده شهری» نیز ویژه این شهرستان مدنظر است.

صاحب‌خبر -

سید محمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به مشکلات تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: ۴۸ واحد ویلایی در منطقه لجران و ۳۷۹ قطعه زمین در روستای کرند و فرور طی ۲ سال گذشته تامین شد.

وی افزود: با توجه به تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن و تایید نهایی افراد دارای شرایط در شهرستان گرمسار باید برای یک‌هزار و ۲۰۰ متقاضی دیگر زمین تامین شود که برای رفع این مشکل، اداره کل راه و شهرسازی با برخی مالکان خصوصی در حال توافق است.

وی با بیان اینکه بخشی از این اراضی در توافق با تعاونی رضوان گرمسار تامین می‌شود، گفت: توافق با تعاونی رضوان در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی بخشی از مشکلات تامین زمین در گرمسار برای خانه‌دارشدن مردم در قالب نهضت ملی مسکن رفع می‌شود.

وضعیت پیشرفت «دهکده شهری» و تقاطع‌های غیرهمسطح

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از اجرای طرح «دهکده شهری» برای تامین زمین در گرمسار خبر داد و گفت: بخشی از اراضی مورد نیاز در طرح نهضت ملی مسکن از طریق الحاق برخی روستا‌های چسبیده به بافت شهری تامین می‌شود.

وی با اشاره به ۲ طرح عمرانی احداث تقاطع غیرهمسطح در آرادان و ایوانکی اضافه کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح در آرادان به مراحل پایانی رسیده و باید علایم راهنمایی و رانندگی به منظور ایمن‌سازی تقاطع نصب شود.

نظر شما