شناسهٔ خبر: 6874074 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

دیدار ولید معلم با همتای عمانی برای حل بحران سوریه

صاحب‌خبر -

در اولین سفر خود  به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در چهار سال اخیر، وزیر امور خارجه سوریه با همتای عمانی خود در مسقط دیدار کرد.

معلم که امروز (پنجشنبه) وارد عمان شده است در مسقط پایتخت این کشور با یوسف بن علوی همتای عمانی خود دیدار و گفت و گو کرد. 

پیشتر روزنامه الوطن که نزدیک به دولت سوریه است، از احتمال دیدار دیپلمات‌های ارشد سوریه، ایران و عربستان سعودی در مسقط خبر داده بود.

به گزارش الوطن «مسقط برخلاف دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، روابط سیاسی خود را با دمشق را قطع نکرده است.»

ایران و روسیه از مهم‌ترین حامیان دولت سوریه در منطقه به شمار می‌آیند؛ این در حالی است که عربستان سعودی، قطر و ترکیه از جمله اصلی‌ترین حامیان گروه‌های تروریستی و مخالفان دولت سوریه هستند.

معلم پیش از سفر خود به عمان، در تهران با مقامات عالی رتبۀ ایران از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران دیدار و دربارۀ آخرین تحولات سوریه گفت‌وگو کرد.

دیدار ولید معلم، وزیر خارجه سوریه با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران (14 مرداد 94) دیدار ولید معلم، وزیر خارجه سوریه با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران (14 مرداد 94)

ولید معلم همچنین در تهران با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه روسیه در خاورمیانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با شبکه خبری المیادین  از ارائه طرح پیشنهادی ایران درباره سوریه به سازمان ملل خبر داد. 

 

 

 

نظر شما