شناسهٔ خبر: 68733197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان لردگان: سه فرد مامورنما دستگیر و روانه زندان شدند

شهرکرد - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از دستگیری سه نفر مامورنما در این شهرستان خبر داد و گفت: پیگیری برای دستگیری سه نفر دیگر ادامه دارد. 

صاحب‌خبر -

اسماعیل باقری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مطالب و محتواهای منتشره در خصوص ضرب و شتم یک روستانشین توسط افراد مامورنما در لردگان رسیدگی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی و قضایی قرار گرفت.

به گفته وی، در این حادثه چند نفر از افراد متخلف با پوشیدن لباس‌های نظامی، ضمن غصب عنوان، اقدام به ضرب و شتم فرد روستایی و تخلیه سکونتگاه موقت وی کرده و با انتشار آن در فضای مجازی موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم کرده بودند.

باقری افزود: در کمترین زمان از انتشار فیلم متهمان شناسایی و سه نفر از آنها توسط ماموران فراجا دستگیر و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار متناسب روانه زندان شدند.

باقری گفت: ۲متهم دیگر نیز شناسایی شدند و تلاش ماموران انتظامی برای دستگیری آنها ادامه دارد.

وی اظهار داشت :به اطلاع می‌رساند به موجب ماده۵۵۶ قانون تعزیرات مصوب۱۳۷۵ هر کسی بدون مجوز و بصورت علنی لباس‌های رسمی مأموران نظامی یا انتظامی جمهوری اسلامی ایران یا نشان‌ها ، مدال‌ها یا سایر ‌امتیازات دولتی را بدون تغییر یا با تغییر جزئی که موجب اشتباه شود مورد استفاده قرار دهد در صورتی که عمل او به موجب قانون دیگری مستلزم‌ مجازات شدیدتری نباشد به حبس از سه ماه تا یک سال و یا جزای نقدی درجه شش محکوم خواهد شد و در صورتیکه از این عمل خود سوء‌ استفاده کرده باشد به هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب لردگان تصریح کرد: با تأکید بر قانون ذکر شده و سایر ظرفیت های قانونی با هر گونه اقدامی که موجب تشویش اذهان عمومی شود یا امنیت روانی جامعه را مخدوش کند به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظر شما