شناسهٔ خبر: 68731531 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عراق: انفجارهای لبنان پیامدهای جدی برای امنیت و ثبات منطقه دارد

رئیس جمهوری عراق در تماس تلفنی با نخست‌وزیر لبنان از آمادگی بغداد برای کمک به این کشور در پی انفجارهای تروریستی انجام شده توسط رژیم صهیونیستی خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری واع، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: «عبد اللطیف جمال رشید» رئیس جمهوری عراق با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان تماس تلفنی برقرار کرد.

رئیس جمهوری عراق در این تماس تلفنی ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه دیروز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی با انفجار دستگاه‌های پیام رسان پیجر، این اقدام را یک تحول خطرناک ارزیابی کرد و گفت: این اتفاق پیامدهای جدی را بر امنیت و ثبات منطقه خواهد گذاشت.

رشید همچنین ضمن اعلام همبستگی با ملت لبنان و تسلیت به خانواده‌های شهدای این جنایت، بر آمادگی بغداد برای ارائه هرگونه کمک به لبنانی‌ها تاکید کرد.

وی همچنین بر حمایت عراق از تقویت امنیت و ثبات لبنان و مخالفت با هرگونه تجاوز به حاکمیت آن تاکید کرد.

«محسن المندلاوی» رئیس موقت پارلمان عراق نیز در پیامی همبستگی عراق را با دولت و ملت لبنان اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی دیروز سه‌شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد.

حزب الله لبنان نیز سه شنبه در بیانیه نخست خود در این باره اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، به شکل مبهمی منفجر شدند.

وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که درپی این جنایت ۱۲ نفر در لبنان شهید و حدود ۲۸۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز در آخرین بیانیه خود با تاکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی عزم نیروهای مقاومت برای جهاد را دوچندان می کند، اعلام کرد که رژیم اشغالگر، به خاطر این جنایت تاوان سختی پس خواهد داد.

نظر شما