شناسهٔ خبر: 68730126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/گزارش/

وحدت، نکته کلیدی پیشرفت جامعه اسلامی

اعظم قهرمانی

هفته وحدت سالروز ولادت حضرت محمد (ص) است که به ابتکار امام راحل نامگذاری شد تا در این ایام، پیام صلح و همبستگی در جهان اسلام پژواک یابد و با تاکید بر مشترکات دینی، فرصتی برای بیداری اسلامی، روشنگری دینی و ایجاد الفت و همدلی بین پیروان مذاهب اسلامی ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

وحدت، یکتایی و یکرنگی است و وحدت اسلامی به معنی اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی با تکیه بر مشترکات است تا از نفوذ و تسلط دشمنان در صفوف مسلمانان جلوگیری شود.

هفته وحدت، تنها یک نام‌ نیست و باید فراتر از یک نامگذاری ساده به‌عنوان یک نقشه راه و الگوی حرکتی به آن نگریست. در کشور ایران و همچنین خراسان شمالی، اقوام مختلفی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که وحدت میان آن‌ها سبب می‌شود تا از ناملایمات و سختی‌ها گذر کنند، اما داشتن وحدت فقط به داشتن یکدلی و همراهی میان اقوام کشور محدود نمی‌شود، بلکه با توجه به اتفاقات منطقه در سال‌های اخیر باید وحدت میان امت‌های اسلامی ایجاد شود تا بتوان داد مظلومان مسلمان را از دشمنان اسلام گرفت، این روزها فرصت بسیار مناسبی برای همبستگی اسلامی و غزه نماد مقاومت اسلامی است و جهان اسلام باید برای آزادسازی آن تلاش کند.

1

امروز وظیفه جهان اسلام، حمایت از غزه است

امان دردی آخوند یزدانی، امام جماعت مسجد ابوحنیفه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: باید علمای شیعه و اهل تسنن وحدت میان خود را حفظ کنند، چون وجود این وحدت و یکدلی میان آن‌ها سبب می‌شود مردم آن‌ها را الگو قرار دهند. یکدلی میان آن‌ها یکی از روش‌های بصیرت‌افزایی برای مردم در راستای حفظ وحدت است.

وی گفت: وجود اتحاد در کشور میان آحاد افراد جامعه سبب می‌شود تا بسیاری از مشکلات ما برطرف شود.

امان دردی آخوند یزدانی با تاکید بر اینکه اتحاد و وحدت یک نمونه بارز برای امت اسلامی است، بیان کرد: امروز شاهد انجام جنایت‌های فجیع علیه مردم غزه هستیم. جهان استکبار تمام امکانات و سلاح خود را وارد کرده است تا مردم غزه را از سرزمین خود بیرون کند. بنابراین وظیفه امت اسلامی است که آن‌ها نیز با اتحاد میان یکدیگر در مقابل آن‌ها ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: غزه به‌خاطر اسلام و دستورات اسلامی می‌جنگد و جهان اسلام باید در مقابل دشمنان ید واحده شود و در مقابل آن‌ها بایستد. امروز وظیفه جهان اسلام، حمایت از غزه است.

حفظ وحدت وظیفه مسلمان‌هاست

یکی دیگر از علما اهل تسنن در خراسان شمالی در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هفته وحدت یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است و وظیفه ما این است که وحدت داشته باشیم و آن را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: اکنون امت اسلامی باید ید واحده باشد و از غزه دفاع کند، چون در آنجا مردم مظلوم و بی‌گناه به شیوه‌های مختلف در حال قتل عام شدن هستند.

1

وحدت مؤثرترین سلاح برای مقابله با دشمنان اسلام

حاج گلدی آخوند کمالی، مدیر مدرسه علمیه اهل‌ سنت خادمیه روستای امانلی راز و جرگلان نیز گفت: در اوضاع کنونی منطقه و جهان، وحدت مؤثرترین سلاح برای مقابله با دشمنان اسلام و عامل بقا و سعادت جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمنان از ابتدای اسلام درصدد تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند، ادامه داد: اتحاد و همدلی، دستاوردهای عظیمی برای جامعه اسلامی دارد، به‌گونه‌ای که اتحاد فقط وحدت مذاهب نیست و این امر به‌دنبال خود پیشرفت و سعادت جامعه را خواهد داشت.

حاج گلدی آخوند کمالی با اشاره به اینکه وحدت، نکته کلیدی پیشرفت جامعه اسلامی است، بیان کرد: استکبار جهانی با شناخت جایگاه ویژه وحدت در پیشرفت جامعه اسلامی همواره به‌دنبال ضربه‌ زدن به وحدت مسلمانان جهان است تا به اهداف شوم خود برسد.

وی افزود: علما و روحانیون باید رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا فتنه‌های دشمن را مانند گذشته با هشیاری خنثی و آرزوهای استکبار را به یأس بدل کنند.

انتهای پیام

نظر شما