شناسهٔ خبر: 68726642 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تبادل کالا میان مصر و اسرائیل، در اوج مشکلات غذایی مردم غزه/ تجارت مصر با اسراییل افزایشی است

کشورهای اسلامی اگر حداقل تحریم کالاهای اسرائیلی را در دستور کار خود در طول یک سال گذشته که مردم غزه درگیر یک جنگ نابرابر و ناجوانمردانه هستند،انجام می‌دادند امروز نباید شاهد حیات اقتصادی این رژیم و ماشین کشتار آنها بودیم.

صاحب‌خبر -

داده‌های ردیابی شده دریایی کشتی‌ها در بنادر اسرائیل و مصر نشان می‌دهد، بنادر دریایی مصر به مقصد اصلی بسیاری از کشتی‌های باری رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند که مأموریت آن‌ها عمدتاً بر حمل‌ونقل دوره‌ای محموله‌ها به سرزمین‌های اشغالی و از سرزمین‌های اشغالی به مناطق دیگر از طریق بنادر مصر در طول جنگ غزه بوده است.

در نتیجه با بررسی مسیر رفت و آمد حداقل ۱۹ کشتی باری میان بنادر مصر و رژیم صهیونیستی طی مدتی محدود، شاهد چرخه تبادل کالا میان دو طرف بوده‌ایم که با وجود مسدود کردن مرز «رفح» تنها گذرگاه عبور حداقل «قوت لایموت» کودکان غزه این تبادل کشتیرانی دور از انتظار است.

 چشم‌پوشی دولتمردان مصری بر تأثیرات دور زدن محاصره به نفع صهیونیست‌ها، عملا کمک کردن به رژیمی است که برای تداوم جنگ و کشتار علیه فلسطینیان از هیچ جنایتی حتی حمله به چادر آوارگان غزه فروگذار نمی‌کند. بر اساس داده‌های اداره رسمی آمار رژیم صهیونیستی‌، در دوره یکساله جنگ علیه غزه، تجارت مصر با سرزمین‌های اشغالی در مقایسه با دوره قبل از جنگ نه تنها کاهش نداشته‌، بلکه روند افزایشی بوده است.

طبیعی است تا زمانی که بین یک کشور مسلمان با رژیمی که دستش تا مرفق به خون کودکان غزه آلوده است و این میزان ارتباط وجود دارد چه انتظاری برای تحقق وحدت بین جوامع اسلامی با هدف نابودی یک دشمن مشترک می‌توان داشت. آیا چنین مسلمانانی چیزی به عنوان آموزه‌ها و سفارش پیامبر(ص) و اتحاد در مقابل دشمن را قبول دارند که خود را مقیّد به عمل به آن بدانند؟

عزت جامعه اسلامی زمانی به جوامع اسلامی باز خواهد گشت که سران کشورهای اسلامی و آحاد مسلمانان معتقد باشند به حکم آیة شریفه «اِنّ هذه اُمّتکم اُمَّةً واحدةً» همة مسلمانان در چارچوب مسئولیت مشترک و متقابل قرار دارند.

منبع روزنامه کیهان
انتهای پیام/

نظر شما