شناسهٔ خبر: 68725309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان: نیات واقفان امینانه اجرا شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان وقف را سنت حسنه و اندوخته ماندگار برای انسان‌ها دانست و گفت: عمل به نیات واقفان با هدف ترویج فرهنگ وقف باید مورد توجه جدی متولیان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته وقف در دیدار با مدیرکل و معاونان اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: متولیان اوقاف و امور خیریه، معتمد خیران و واقفان هستند و مسئولیت آنان در اجرای نیات واقفان سنگین است.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه برای گره‌گشایی و رفع مشکلات مردم اضافه کرد: اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش از راهکارهای اشاعه سنت حسنه وقف است که متولیان اوقاف و امور خیریه نقش مهمی برای تبلیغ فرهنگ وقف دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه وقف معامله با خدا و صدقه جاریه بوده و بهترین راه برای به یادگارگذاشتن نام نیک در دنیا و بهره‌مندی از ثواب آخرت است اظهار کرد: نیکوکاران نوعدوستانه و خداپسندانه همه یا بخشی از دارایی خود را برای رفع مشکلات همنوعان وقف می‌کنند که ارزشمند و ماندگارست.

عباسی در ادامه با بیان اهمیت جایگاه مساجد در تبلیغات مذهبی و فرهنگی تاکید کرد: امامان جماعت مساجد در جذب مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای حضور در مساجد نقش‌آفرین باشند.

وی بر همکاری ائمه جماعت، فرمانداران شهرستان‌ها با نماینده تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه برای انسجام کارها در حوزه مساجدتاکید کرد.

۱۴ وقف جدید در گیلان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ وقف جدید در این استان ثبت شده‌است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: گیلان دارای پنج هزار موقوفه،۲۳ رقبه و ۹۵۱ امام زاده، سه هزار و ۳۰۰ مسجد و حسینیه است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد املاک وقفی گیلان به ثبت رسیده‌است اضافه کرد: هم‌اینک ۱۵۰ پرونده در حوزه موقوفات در جریان بوده که بعد از صحبت و مذاکره به صلح نرسیده ضمن اینکه ۳۷ حکم جدید به نفع موقوفات صادر شده‌است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تشریح کارهای انجام شده طی یک سال اخیر (از هفته وقف سال گذشته تاکنون) اظهار کرد: در این مدت حدود ۳۰ هزار مترمربع کارهای عمرانی و مرمتی انجام شده‌است.

وی با اشاره به اعزام ۳۰۰ روحانی و مبلغ به مناطق محروم و امام‌زادگان بیان کرد: هم‌اکنون ۲ هزار نوجوان در امام‌زادگان گیلان در طرح حفظ قرآن کریم شرکت دارند و در اجرای این طرح، ۵۰ جلسه آموزشی برای مربیان قرآنی برگزار شد.

حجت‌الاسلام تدینی به برگزاری چهل و هفتمین مسابقه‌های شهرستانی و استانی اوقاف و امور خیریه گیلان در سال جاری اشاره کرد و افزود: این رقابت‌ها هفته گذشته با شرکت ۱۱۸ شرکت کننده زن و مرد به مدت سه روز در شهرستان لاهیجان برگزار شد و نفرات برتر نیز معرفی شدند.

۳۰ شهریور تا پنج مهر هفته وقف نام گرفته‌است.

نظر شما