شناسهٔ خبر: 68724547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سفر قریب الوقوع رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی به تهران/ سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران توضیح داد

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، از سفر قریب الوقوع «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ بهروز کمالوندی در وین گفت: هنوز تاریخ مشخصی برای سفر آقای گروسی مشخص نشده، اما نکته حائز اهمیت این است که این سفر، آثار مثبتی برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و منافع کشورمان را تامین کند و در عین حال بتوانیم مسائل را با آژانس به یک سرانجام قابل قبولی برسانیم. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین در خصوص گفتگو‌های فنی بین آژانس و ایران گفت: انشالله بتوانیم به سمت حل مسائل فیمابین برویم و به نظر می‌آید فضایی که ایجاد شده، می‌تواند در آینده روابط با آژانس بین المللی انرژی اتمی را در یک شرایط بهتری قرار دهد.

کمالوندی درباره شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: کنفرانس عمومی، معمولا فرصت بسیار خوبی است برای همه کشور‌ها از جمله کشور ما و چند بخش مهم در این رویداد مورد تاکید است که یکی از این بخش ها، ارائه نقطه نظرات کشورهاست و در بیانیه‌های ملی که توسط آقای اسلامی قرائت شد، فراز‌هایی از سیاست‌های کشورمان مطرح شد.

وی افزود: با توجه به سیاه نمایی‌هایی که تاکنون درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران صورت گرفته، در این بیانیه علاوه بر رفع سیاه نمایی ها، به پیشرفت‌های کشورمان علی رغم فشار‌های ظالمانه تحریم‌ها نیز اشاره شد که مورد استقبال قرار گرفت و بازخورد‌های قابل توجهی از کشور‌های مختلف داشتیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های ایران در حاشیه نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی و ارائه دستاورد‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت: در کنار نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نمایشگاهی داریم که پیشرفت‌های کشور ما را نشان می‌دهد. نمایشگاه امسال سرفصل‌های مختلفی دارد که مهمترین آن، چرخه سوخت، رادیو دارو، فناوری‌های پیشرفته و وسایل تشخیصی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، پلاسما، پلاسمای سرد و حوزه درمان‌های سرطان است که نشان می‌دهد کشور با سرعت خوبی در حوزه هسته‌ای پیش می‌رود.

کمالوندی افزود: برگزاری این نمایشگاه، فرصت خوبی است، چون اشخاصی که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، چهار هزار نفر از نخبه‌های دنیا هستند که در اجلاس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی حضور دارند و مطالبی که راجع به ایران می‌شنوند، پاسخ به ابهامات سیاه نمایی‌ها راجع به ایران و آن بخش نادیده پیشرفت‌های کشورمان است. این افراد تصورشان این است که ایران، فقط در حوزه غنی سازی، آن هم برای مقاصد دیگری پیشرفت کرده؛ در حالی که هم جنبه صلح آمیز حوزه غنی سازی و هم حوزه‌های دیگری که زیر سایه آن قرار گرفته اند، معرفی می‌شوند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین از چهار ارائه مختلف در چهار حوزه اصلی درخصوص پیشرفت‌های کشورمان سخن گفت.

کمالوندی درخصوص دیدار‌های مقامات ایران با مقامات کشور‌های مختلف گفت: در حاشیه این نشست، دیدار‌هایی با مقامات کشور‌هایی مثل عراق، کنیا، ونزوئلا، مجارستان، روسیه و نروژ داشتیم و امروز و فردا نیز دیدار‌هایی خواهیم داشت همچنین دیداری با آقای گروسی داشتیم که دیدار مهمی بود.

وی افزود: با توجه به گفتمان ریاست محترم جمهوری مبنی بر توسعه روابط با کشور‌های دنیا می‌توان گفت یک زمینه و آمادگی هم در حوزه آژانس ایجاد شده است که امیدواریم زمینه‌ای برای حل و فصل مسائل و مشکلات با آژانس باشد.

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما