شناسهٔ خبر: 68723378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی دولت اعلام کرد

استانداران کردستان و کهگیلویه و بویر احمد انتخاب شدند+ جزییات

سخنگوی دولت از انتصاب «آرش زره لهونی» به عنوان استاندار کردستان و یدالله رحمانی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت از انتصاب استانداران استان‌های کردستان و کهگیلویه و بویراحمد در جلسه امروز هیأت دولت خبر داد.

«آرش زره لهونی» از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان و «یدالله رحمانی» به عنوان استاندار کهگیلویه و بویر احمد انتخاب شدند.

استاندار جدید کردستان کیست؟

زره‌تن لهونی متولد سال ۱۳۵۴، ۴۹ ساله، اهل سنت و اصالتاً اهل شهرستان پاوه استان کرمانشاه و دارای مدرک تحصیلی دکترای اقتصاد بین‌الملل است.

از دیگر سوابق وی می‌توان به فرمانداری جوانرود و مدیرعاملی هلال احمر استان کرمانشاه اشاره کرد.

وی همچنین در انتخابات مجلس یازدهم با کسب ۳۰ هزار و ۹۳۳ رأی، از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر از استان کرمانشاه راهی مجلس شد و برای ۴ سال در کمیسیون برنامه و بودجه به فعالیت نمایندگی مجلس پرداخت.

استاندار جدید کهگیلویه و بویر احمد کیست؟

یدالله رحمانی متولد سال ۱۳۴۲ و دانش آموخته رشته اقتصاد در سطح کارشناسی ارشد است.

او دوره مدیریتی خود را از استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی آغاز کرده است. به مدت سه سال در این سازمان مدیریت کرد و پس از آن در استان بوشهر، ایلام، چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس سازمان برنامه ریزی سمت داشته است.

رحمانی سال‌ها به عنوان معاون سازمان برنامه ریزی استان تهران و مدتی معاون استاندار فارس بوده است. وی پس از آن به مدت ۷ سال عضو هیئت مدیره شرکت شهرهای جدید ایران فعالیت داشته است.

نظر شما