شناسهٔ خبر: 68723168 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

در راه فتح قله‌ایم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین گفت: یک هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در استان اجرا می شود. 

صاحب‌خبر -

‌جام‌جم؛ جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس روز چهارشنبه با حضور اعلایی استاندار، امیر شفیعی فرمانده لشکر ۱۶ زرهی، سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی، کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط در استانداری برگزار شد. 

سرهنگ امیری مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین در این جلسه اظهارداشت:  جهت پاسداشت سالگرد دفاع مقدس برنامه های محوری پیش بینی شده که با کمک دستگاهها اجرا می شود. 

وی گفت: شعار محوری امسال" در راه فتح قله ایم" را باید پیاده کنیم و دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بدانیم که توسط مردم و رهبری به اهداف رسیده ایم و باور داریم مسئولان کشور باید با روحیه دفاع مقدس حرکت کنند تا کشور بیمه شود. 

 

وی افزود: رژه نیروهای مسلح، دیدار با امام جمعه، تجلیل از پیش کسوتان دفاع مقدس و افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس از جمله برنامه های این هفته است.

امیری مقدم بیان کرد: عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، تهیه و تولید مستند و برنامه های رادیویی و تلویزیونی، حضور فرماندهان در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های این هفته است‌. 

امیری مقدم تصریح کرد: برنامه های محوری این هفته شامل دیدار با امام جمعه، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، مراسم سراسری تجلیل از پیش کسوتان دفاع مقدس  افتتاح فاز اول باغ موزه دفاع مقدس، نشست خبری، سخنرانی فرماندهان در قبل از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های این هفته است.

وی اظهارداشت: بزرگداشت روز جانباز با حضور سردار عراقی و سخنرانی سردار صفوی و رژه نیروهای مسلح ، نواختن زنگ مقاومت و رونمایی از ۲۱ عنوان کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس و رونمایی از کتاب مرجع دو جلدی تاربخ توصیفی نقش استان قزوین در دفاع نقدس و برنامه عصرگاهی رادیو مقاومت به مدت هشت روز در خانه شهید بابایی در این ایام پیش بینی شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین گفت: باغ موزه دفاع مقدس در ۲۰ هکتار از مجموعه بوستان باراجین در دست ساخت است و این پارک موزه با ۲۰۰ هزار مترمربع مساحت دارای مجموعه امکانات فرهنگی است که فاز اول آن شامل کتابخانه تخصصی و مخزن اسناد دفاع مقدس، محوطه سازی سایت شمالی و اجرای فضای سبز و ساختمان سالن آمفی تئاتر موزه دفاع مقدس و مقاومت استان قزوین است. 

این مدیر اظهارداشت: سالن آمفی تئاتر موزه دفاع مقدس با ظرفیت ۴۰۰ نفر در زیربنای ۱۳۰۰ متر زیربنا با ۶۰ میلیارد تومان در دست ساخت است که فاز اول آن در این هفته افتتاح می شود.

نظر شما