شناسهٔ خبر: 68721336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خبر داد

 بهره‌برداری از ۵۲۴ واحد راکد و نیمه فعال مازندران

سپیده پورشعبان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مازندران گفت: فعال کردن و حمایت از واحدهای راکد، نیمه فعال و نیمه کاره از سیاست‌های نظام و دولت سیزدهم بود که تعداد  ۵۲۴ واحد در این راستا مورد حمایت صندوق قرار گرفت و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

محمدرضا حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در دولت سیزدهم بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان در قالب چهار هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شد، اظهار کرد: در این راستا بالغ بر ۲ هزار شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تمرکز پرداخت تسهیلات بیشتر در روستاها بوده است، افزود: در ۷۰۰ روستا استان بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی تصریح کرد: حمایت و فعال کردن واحدهای راکد، نیمه فعال و نیمه کاره از سیاست‌های نظام و هم دولت سیزدهم بود که تعداد ۵۲۴ واحد در این راستا مورد حمایت صندوق قرار گرفت و به بهره‌برداری رسید.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت: درحوزه روستایی سه طرح روستای بدون بیکار، یک روستا یک محصول و صندوق‌های خرد محلی بانوان در سطح استان انجام شد که بالغ بر ۱۰۰ روستا در قالب این طرح انجام شد.

حاتمی با بیان اینکه در دولت چهاردهم برنامه‌های جدید صندوق در حوزه روستایی «نوفن» مشغول بکار هستیم، خاطرنشان کرد: روستای نوفن طرحی است که با کمک پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود و قصد داریم فناوری را به روستاها انتقال دهیم که کسب وکارهای روستایی به فناوری روز مجهز شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در دست اجرا است، گفت: با پارک علم و فناوری جلسات متعددی گذاشته شد و شرکت‌ها پای کار آمدند و اعتبارات امسال که ابلاغ شود بر اساس همان انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: صندوق در حوزه روستایی با تمرکز بر روستاها و فعال  شدن کارگاه‌های راکد و حمایت از احیاء واحدهای اقتصادی فعال است.

حاتمی تاکید کرد: توزیع عادلانه یکی از سیاست‌های صندوق بوده است و با ابلاغی که به فرمانداران هر شهرستان انجام شد بر اساس میزان بیکاری و نیاز هر شهرستان آن اعتبار ابلاغ شده است و آن شهرستان باید بر اساس آن جذب کند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه مطالبات  معوق صندوق بر خلاف بانکها چندان نیست و زیر یک درصد است، بیان کرد: کمبود اعتبارات در همه جا وجود دارد وهرچه اعتبارات بیشتری به صندوق تعلق گیرد بیشتر می‌توان به واحدهای اقتصادی و تولیدی کمک کرد.

حاتمی گفت: سال گذشته ۱۹ واحد راکد مورد حمایت صندوق قرار گرفت و در کل ۵۲۴ واحد در سه قالب راکد، نیمه فعال و نیمه کاره مورد حمایت قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما