شناسهٔ خبر: 68720540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشترکان گاز طبیعی در همدان زیر چتر بیمه قرار گرفتند

براساس قرارداد جدید با شرکت بیمه و در ادامه طرح بیمه مشترکان گازطبیعی، همه مشترکان گاز خانگی- تجاری استان همدان، در برابر حوادث ناشی از گاز بیمه شدند.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در راستای اجرای جزو ۲ تبصره هفت ماده واحده قانون بودجه و ماده ۱۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بیمه دی به عنوان بیمه‌گر حوادث مشترکان خانگی و تجاری گاز طبیعی حسب فرآیند مناقصه مشخص شد.

مجید الهیاری با اشاره به برگزاری مناقصه و مشخص شدن بیمه‌گر، گفت: در صورت بروز حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی از جمله انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت‌های ناشی از استنشاق آن به مشترکان و محدوده اشتراک آن خسارت پرداخت می‌شود.

او حق بیمه این قرارداد را به ازای هر مشترک خانگی از جمله شهر و روستا چهار هزار ریال و هر مشترک تجاری شهری و روستایی را ماهیانه ۳۰ هزار ریال برآورد کرد و گفت: پرداخت حق بیمه مشترکان از طریق قبوض صادره گاز بها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: برای مواردی همچون فوت، نقص عضو و از کارافتادگی دائم و جبران هزینه‌های پزشکی برای مشترکان خانگی و تجاری شهری و روستایی در هر حادثه غرامت‌هایی در قرارداد پیش‌بینی شده است که توسط بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.

الهیاری گفت: استان همدان ۶۷۱ هزار و ۲۸۲ مشترک گاز خانگی و تجاری دارد که همه مشترکان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

او گفت: سال گذشته به طور میانگین روزانه ۸۷۰ میلیون متر مکعب گاز در سطح کشور مصرف شده که ۲۵ میلیون متر مکعب از این میزان سهم استان همدان است.

نظر شما