شناسهٔ خبر: 68718448 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ونزوئلا چهارمین تبعه آمریکایی را به ظن تلاش برای ترور مادورو بازداشت کرد

تهران- ایرنا- ونزوئلا اعلام کرد که یک تبعه آمریکایی دیگر را به ظن توطئه برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور بازداشت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوسدادو کابیو وزیر کشور ونزوئلا سه‌شنبه شب گفت که این فرد آمریکا در کاراکاس و پس از «عکسبرداری از تاسیسات برق، نفت و واحدهای نظامی» بازداشت شد.

کابیو به پارلمان ونزوئلا گفت که این فرد «بخشی از توطئه علیه ونزوئلا» بوده و طرحی برای «ترور مادورو» و سایر مقام‌های کشور از جمله خودش (کابلو) داشته است.

کابیو روز شنبه اعلام کرده بود که سه تبعه آمریکایی، دو تبعه اسپانیایی و نفر از اتباع جمهوری چک را به اتهام تلاش برای ترور مادورو بازداشت کرده است.

مادورو دوشنبه گفت که همه این افراد به جرم خود «اعتراف» کرده‌اند. اما آمریکا، اسپانیا و جمهوری چک این اتهام را رد کرده‌اند.

وزیر کشور ونزوئلا با اشاره به سلاح‌های کشف شده آمریکایی که به طور غیرقانونی از سوی ایالات متحده وارد ونزوئلا شده بود، گفت: این سلاح‌ها از گروهی دیگر از عوامل سازمان سیا که در توطئه ترور مادورو دست داشتند، کشف و ضبط شده است.

کابیو با بیان اینکه یکی از شهروندان آمریکایی دستگیر شده به نام ویلبرت جوزف کاستاندا گومز از تفنگداران سابق نیروی دریایی آمریکا است، افزود: گومز سابقه خدمت در افغانستان، عراق و کلمبیا را در کارنامه خود دارد.

پیش از این، وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از کشف و توقیف بیش از ۴۰۰ قبضه سلاح آمریکایی که به صورت غیرقانونی از ایالات متحده وارد این کشور شده بود، خبر داده بود.

نظر شما