شناسهٔ خبر: 68716749 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

VAR حق پرسپولیس را در جده خورد

بازگشت پرقدرت نکونام

روزنامه جوان

استقلال در حالی نخستین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا را با برتری ۳ بر صفر مقابل الغرافه به پایان برد که با توجه به شرایط نابسامان ورزشگاه شهدای شهرقدس، درست تا قبل از به صدا درآمدن سوت آغاز بازی توسط داور چینی بیم آن می‌رفت که این بازی توسط ناظر ای‌اف‌سی لغو شود، خصوصاً بعد از اتفاقاتی که ۲۴ ساعت قبل از برگزاری بازی رخ داده بود!

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: هفته نخست رقابت‌های لیگ نخبگان با یک برد و یک باخت برای نمایندگان ایران انجام شد. حال آنکه نتایج می‌توانست به‌گونه‌ای دیگر باشد اگر در همان گام نخست، اشتباهات داوری گریبان نماینده سرخپوش ایران را نمی‌گرفت. 
استقلال در حالی نخستین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا را با برتری ۳ بر صفر مقابل الغرافه به پایان برد که با توجه به شرایط نابسامان ورزشگاه شهدای شهرقدس، درست تا قبل از به صدا درآمدن سوت آغاز بازی توسط داور چینی بیم آن می‌رفت که این بازی توسط ناظر ای‌اف‌سی لغو شود، خصوصاً بعد از اتفاقاتی که ۲۴ ساعت قبل از برگزاری بازی رخ داده بود! با وجود این بازی برگزار شد و استقلال حریف قطری را چنان در شهرقدس زمینگیر کرد که روزنامه الرایه قطر با لحنی کنایه‌آمیز به الغرافه نوشت که استقلال بار دیگر این تیم را سه تایی کرد: «الغرافه در دومین تقابل خود با استقلال در تهران باز هم سه تایی شد. کیفیت بازی به‌طور کلی پایین‌تر از انتظار بود، به‌ویژه از طرف تیم الغرافه که با وجود عقب افتادن از دقیقه چهارم هیچ واکنش جدی برای جبران نتیجه از خود نشان نداد.» این سومین تقابل تاریخی الغرافه و استقلال تهران بود. البته دومین باخت الغرافه با نتیجه ۳ بر صفر مقابل استقلال. پیش از این، دو تیم در سال ۲۰۱۰ در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفته بودند که استقلال ابتدا در تهران با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و در دیدار دوم که در دوحه برگزار شد، دو تیم به تساوی یک – یک دست یافتند. 
برتری در این بازی بار سنگینی را از دوش نکونام برداشت، چراکه بعد از کشمکش‌های اخیر، کسب نتیجه در این دیدار برای سرمربی استقلال حکم مرگ و زندگی را داشت و کسب هر نتیجه‌ای جز پیروزی می‌توانست بار دیگر او را به چالش بکشاند. با وجود این نکونام بعد از بازی تأکید کرد که کار خاصی نکرده و برد برای بازیکنان است: «در رختکن به آن‌ها گفتم ما همیشه سعی کردیم به اندازه بزرگی استقلال بازی کنیم. برد برای بازیکنان است. در رختکن هم به آن‌ها گفتم، برد فقط برای آنهاست، از سیدحسین تا خط حمله. نمی‌خواهم اسم بیاورم و همه بازیکنان، حتی تعویضی‌ها هم با تمام توان بازی کردند و این برد برای آنهاست.»
نکته جالب توجه در پایان این بازی عذرخواهی بازیکنان استقلال از حریف بود. روزبه چشمی و رامین رضاییان بابت شرایط نامناسب زمین و ورزشگاه شهدای شهرقدس و کاستی‌های موجود از الغرافه عذرخواهی کردند. 
در جده، اما اوضاع چندان بر وفق مراد پرسپولیس پیش نرفت. شاگردان گاریدو خیلی زود یک گل از حریف دریافت کردند و این مسئله روی روحیه سرخپوشان تأثیر منفی گذاشت، درست برخلاف الاهلی که با این گل زودهنگام و استفاده از امتیاز میزبانی توانست با شرایطی بهتر نسبت به میهمان سرخپوش خود بازی کند. با وجود این گاریدو قبول ندارد که دریافت گل زودهنگام پرسپولیسی‌ها را غافلگیر کرد: «هدف اول ما بازی هجومی و نشان دادن شخصیت بالای تیم بود. گل اول را خوردیم، اما از قبل تصمیم ما هجومی بازی کردن بود. این فشار پرسپولیس بود که تیم حریف را به عقب راند. الاهلی تیم بزرگی است که بازیکنان خوبی دارد. ما از قبل می‌دانستیم که شوت‌زن و دریبل‌زن خوبی در این تیم وجود دارد، اما باز هم گل خوردیم. با وجود این تنها یک گل در بازی رد و بدل شد و باید دید چرا هیچ یک از دو تیم نتوانستند بیش از یک گل به ثمر برسانند. البته حق ما باخت نبود و بازی باید با تساوی به پایان می‌رسید. مساوی نتیجه عادلانه‌ای بود، اما متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که نتوانیم در جده امتیاز بگیریم. درحالی‌که همه پنالتی ما را دیدند و خود داور هم برای آن سوت زد، اما نمی‌دام چرا کمک‌داور ویدئویی آن را نگرفت!»
پرسپولیس می‌توانست با کسب یک امتیاز به تهران برگردد، اما درست در شبی که استقلال در شهدای شهرقدس به برتری ۳ بر صفر مقابل الغرافه دست یافت، سرخپوشان در جده مقابل الاهلی عربستان یک بر صفر شکست خوردند، باختی که اشتباهات داوری سهم بزرگی در رقم خوردن آن داشت.

نظر شما