شناسهٔ خبر: 68716487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه آمریکایی: عملیات انفجار لبنان هفته جاری در جلسات امنیتی هفته جاری اتخاذ شد

تهران-ایرنا- یک رسانه آمریکایی روز سه شنبه اعلام کرد که تصمیم برای عملیات لبنان و انفجار دستگاه های ارتباطی طی جلسات امنیتی مقامات اسرائیلی در هفته جاری گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از «اکسیوس», یک منبع آگاه گفت که انجام این عملیات در اوایل هفته در جلسات امنیتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ، اعضای ارشد کابینه وی و روسای سرویس های امنیتی تصویب شد.

این تصمیم گیری یک روز پس از دیدار عاموس هوخشتاین، فرستاده آمریکا از سرزمین های اشغالی و هشدار به نتانیاهو درباره عواقب تشدید تنش در لبنان صورت گرفت.

یک مقام اسرائیلی گفت، نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونسیتی روز سه شنبه چندین ساعت را در مرکز فرماندهی ارتش اسرائیل در تل آویو گذراندند.

یک منبع آگاه گفت که اسرائیل این عملیات را انجام داد تا نبرد خود علیه حزب الله را وارد مرحله جدیدی و از سوی دیگر از یک جنگ تمام عیار جلوگیری کند.

این منبع گفت که عملیات اسرائیل با هدف تضعیف حزب الله و ایجاد این احساس در صفوف این گروه مبنی بر نفوذ کامل سرویس های اطلاعاتی اسرائیل در آن انجام شده است.

این منبع گفت که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل پیش از این عملیات ارزیابی کرده‌اند که حزب‌الله احتمالاً با یک حمله بزرگ علیه اسرائیل این اقدام را تلافی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. ‏

حزب‌الله افزود: نهادهای ذی‌ربط در حزب‌الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

وزیر بهداشت لبنان از شهادت ۹ نفر و زخمی شدن حدود ۲۷۵۰ نفر در انفجار دستگاه‌های پیجر در این کشور خبر داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، پس از انفجار صدها پیجر ( دستگاه دریافت پیام الکترونیکی) متعلق به اعضای حزب‌الله که بیش از ۲ هزار مجروح و ۹‌ کشته برجای گذاشته است، گفت: تحولات در لبنان به‌ویژه با توجه به شرایط «بسیار ناپایدار» بسیار نگران‌کننده است.

نظر شما