شناسهٔ خبر: 68714987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم مطرح کرد؛ معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم مطرح کرد؛

لزوم کیفیت بخشی و تحول در ارائه خدمات به زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه (س)

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: خدمت به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) از افتخارات مدیران شهری بوده و در ادامه فرآیند گذشته، برنامه‌های کیفیت بخشی و تحولی در این حوزه در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

 مهدی اصفهانیان مقدم  در دیدار با مدیر عالی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به لزوم کیفیت بخشی و ایجاد تحول در ارائه خدمات به زائران و مجاوران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و ایجاد مسیر‌های ویژه برای زائران به منظور دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به حرم مطهر در کنار اختصاص وسایل نقلیه ویژه افراد کم‌توان جسمی، از جمله اقدامات مدیریت شهری در این حوزه بوده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم  به افزایش امکانات رفاهی برای سهولت اقامت زائران اشاره کرد و افزود: تأمین تسهیلات رفاهی مورد نیاز زائرین از قبیل احداث و تکمیل سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، پارکینگ‌ها و استراحتگاه‌های استاندارد درسال‌های اخیر به افزایش رضایت زائران کمک کرده است.

وی از برنامه ریزی در راستای طراحی و احداث سامانه ویژه پسماند تولیدی پیرامون حرم مطهر در راستای رعایت اصول و ضوابط بهداشتی و زیست محیطی و تنظیف محیطی پیرامون حرم مطهر خبر داد و گفت: این اقدام، نظافت معابر عمومی هسته مرکزی شهر قم، مسیر‌های دسترسی به حرم مطهر و مناطق پرتردد را ارتقا داده است.

اصفهانیان مقدم به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به مسافران و زائران تصریح کرد و افزود: استفاده از ماشین آلات مکانیزه خدمات شهری در پیرامون حرم کریمه اهل بیت (س)، پیاده‌سازی نرم‌افزار‌های ویژه راهنمای زائران برای یافتن بهترین مسیرها، خدمات، و اطلاعات مفید در مورد حرم مطهر و اماکن زیارتی دیگر می‌تواند رضایت زائرین محترم را فراهم و بهبود بخشد.

در خاتمه مدیریت عالی محترم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) از زحمات وخدمات همکاران شهرداری در مناسبت‌ها و مراسمات انجام شده تقدیر و تشکر بعمل آورد و آرزوی توفیق روز افزون را از درگاه الهی خواستار شدند.

نظر شما