شناسهٔ خبر: 68713159 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسکانیوز مطرح شد؛

حادثه برای مدیرعامل انجمن دیستروفی به دلیل مناسب‌سازی نشدن معابر/ هر جای دنیا بود می‌توانستم از شهرداری شکایت کنم

صبح امروز رامک حیدری مدیرعامل انجمن دیستروفی که خود مبتلا به دیستروفی و از افراد دارای معلولیت است، در اثر مناسب‌سازی نبودن فضای شهری دچار حادثه شده و به خیابان پرتاب می‌شود. اگرچه حادثه منجر به جراحت جدی نشده اما ویلچیر او در اثر برخورد می‌شکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، حیدری در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اشاره به مشکلات متعدد افراد دارای معلولیت در تردد، گفت: اگر حمل و نقل عمومی مناسب‌سازی شده بود، من مجبور نبودم که مسافت طولانی را برای رسیدن به مقصد طی کنم و می‌توانستم از اتوبوس یا تاکسی‌های مناسب‌سازی شده استفاده کنم.

وی افزود: از جهتی یکی از مهمترین مشکلات ما مناسب‌سازی نبودن فضای شهر تهران برای تردد ویلچیر است. اگر این اتفاق در کشورهای پیشرفته رخ داده بود، من می‌توانستم از شهرداری برای این قصور شکایت کنم.

حیدری درخصوص مشکلات افراد دارای معلولیت در تهیه تجهیزات توان‌بخشی توضیح داد: ویلچیر برقی بسیار گران است و تهیه آن برای هر کسی ممکن نیست. نمونه‌های خارجی کیفیت خوبی دارند اما در بازار نمی‌توان آن‌ها را پیدا کرد و اگر هم باشند، نمونه دست دوم با هزینه گزاف فروخته می‌شوند. نمونه‌های ایرانی هم مقرون به صرفه نیستند و برخی از آن‌ها مشکلات ساختاری دارند؛ مثلا وزن مناسبی ندارند و باعث سقوط فرد دارای معلولیت می‌شوند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما