شناسهٔ خبر: 68712584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رسانه‌های کره‌: سخنان پزشکیان دنیا را شگفت زده کرد

رسانه‌های کره‌جنوبی در بازتاب سخنان و مواضع «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، نوشتند: اظهارات پزشکیان دنیا را شگفت زده کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک ، نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان روز گذشته (دوشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد و رسانه‌های کره‌جنوبی نیز به پوشش این نشست پرداختند.

درهمین راستا، تلویزیون یو تی ان کره‌جنوبی در بازتاب اولیه خود از عنوان «بیانیه ایران دنیا را شگفت زده کرد» استفاده کرد.

 

این رسانه کره‌ای به نقل از رئیس جمهور درباره بازگشت به توافق هسته‌ای، گزارش داد: پزشکیان گفت در صورتی که آمریکا دشمنی نکند، گفت‌وگوی مستقیم با واشنگتن امکان‌پذیر است و حتی از عبارت «رابطه برادرانه» با آمریکا استفاده کرد.

یو تی ان ادامه داد: آمریکا باید دشمنی با ما را متوقف کند. ما با آنها (آمریکا) برادر هستیم. هیچ مشکلی هم وجود ندارد.

 

شبکه خبری «کی بی اس» و «ام بی اس» کره‌جنوبی هم از تیتر «رئیس‌جمهور ایران: ما در برابر تحریکات جنگی اسرائیل خویشتن‌داری نشان دادیم» استفاده کرد.

این شبکه‌های خبری افزودند: مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران در اولین نشست خبری خود اعلام کرد که اسرائیل سعی در کشاندن ایران به جنگ داشته، اما ایران با خویشتن‌داری به این تحریکات پاسخ داده است. با این حال، وی احتمال انتقام‌گیری از اسرائیل را منتفی ندانست.

پزشکیان همچنین تاکید کرد که درباره احیای توافق هسته‌ای (برجام) ایران آمادگی دارد به‌طور مستقیم با آمریکا گفت‌وگو کند.

نظر شما