شناسهٔ خبر: 68712322 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آنها برای پیروزی ساخته شده‌‌اند؛

اظهارات جالب گواردیولا قبل از تقابل با اینتر و طارمی

پپ گواردیولا می‌گوید اینتر یک تیم تاریخی با ذهنیت باورنکردنی هستند. آنها ساخته شده‌اند تا در هر بازی پیروز شوند.

صاحب‌خبر -

گواردیولا: آمار هالند را که دیدم، غافلگیر شدم

به گزارش تابناک، پپ گواردیولا در آستانه دیدار فرداشب منچسترسیتی با اینترمیلان در لیگ قهرمانان اروپا گفت: «باید بازی‌های اول و دوم را برنده شویم و سپس ببینیم در آخرین بازی‌ها چه اتفاقی می‌افتد. در نهایت مثل لیگ برتر است و لازم نیست در حال حاضر به جدول نگاه کنیم. بعد از چند بازی شرایط بهتر مشخص می‌شود.  باید از بازی‌های خانگی لیگ قهرمانان اروپا، سه امتیاز را بگیریم و در غیر این صورت هر اتفاقی ممکن است بیفتد!»

پپ گواردیولا در مورد فینال ۲۰۲۳ برابر اینتر گفت: «من دیروز برای اولین بار فینال ۲۰۲۳ برابر اینتر را تماشا کردم. این بازی خوبی بود، یک بازی فشرده که در نیمه اول بسیار بسیار بهتر از نیمه دوم بودیم. پس از گل، ما یک موقعیت واضح از فیل فودن داشتیم و آنها نیز چند شانس خوب را از دست دادند. دو فرصت واضح گلزنی داشتند که شانس با ما یار بود.»

وی با اشاره به تیم اینتر متذکر شد: «اینتر در فینال تیم خوبی بود و اکنون هم تیم واقعا خوبی است. سیمونه اینزاگی خوب می‌داند چطور تیمش را هدایت کند و آنها الان بهترین تیم ایتالیا هستند. اینتر عناوین اروپایی زیادی دارد، ما فقط یکی داریم. ما باید سعی کنیم قدرت حمله اینتر را محدود کرده و بازی را کنترل کنیم.»

گواردیولا درباره شرایط دی بروینه گفت: «کوین روحیه‌اش خوب است و در سطح خوبی بازی می‌کند. ما گوندوگان و دیگر هافبک‌ها را نیز داریم، اما وقتی همه آماده باشند، رقابت سخت است. من می‌خواهم از سیستم چرخشی استفاده کنم اما همه باید ثابت کنند که آماده بازی هستند.»

سرمربی سیتی درباره رسیدن هالند به رکورد ۱۰۰ گل برای سیتی‌زن‌ها هم متذکر شد: «او هنوز می‌تواند بهتر از این شود و اگر به من بگویید در ۱۰۰ بازی آینده ۹۹ گل دیگر به ثمر می‌رساند، تعجب نخواهم کرد. اگر کسی نخواهد پیشرفت کند، پیشرفت نخواهد کرد. آمار گلزنی هالند کمی غافلگیرکننده است. می‌دانید چرا؟ من سال‌ها به عنوان بازیکن حرفه‌ای بازی کردم و ۱۱ گل زدم. این پسر امسال در چهار بازی ۹ گل زده است.»

پپ ادامه داد: «ویژگی بزرگ این فصل هالند این است که حالا احساس بهتری دارد و دیگر خسته نیست. تا اینجا او از نظر بدنی و ذهنی قوی نشان داده، اما نمی‌دانم دو یا سه ماه دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد. انتظار ندارم در هر بازی دو یا سه گل بزند. نه، من چنین انتظاری ندارم! او بازیکن باکیفیتی است و حتی روز‌هایی که گل نمی‌زند نیز موثر است.»

گواردیولا در تمجید از اینتر گفت: «یک تیم تاریخی با ذهنیت باورنکردنی هستند. آنها ساخته شده‌اند تا در هر بازی پیروز شوند، آنها ساخته شده‌اند تا در مسابقات قهرمان شوند. در سال‌های گذشته آنها پیروزی‌های زیادی کسب کرده ۲ اند، و تیمی با ذهنیت و توانایی‌های فراوان هستند.»

گواردیولا درباره اینکه آیا لائوتارو مارتینز می‌تواند برنده توپ طلا شود یا خیر، گفت: «چراکه نه؟ اما ترجیح می‌دهم یک بازیکن سیتی این افتخار را کسب کند. لائوتارو هم بازیکنی باکیفیت است و با آرژانتین قهرمان جام جهانی و کوپا آمه‌ریکا شده است. اینتر بازیکنان خوب زیاد دیگری هم دارد.»

نظر شما