شناسهٔ خبر: 68711630 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیم‌های لیگ برتری بسکتبال و رقابت در جذب بازیکنان خارجی

تهران- ایرنا- در شرایطی که سوت آغاز رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال روز ۱۲ مهرماه دمیده می‌شود، حضور چند بازیکن خارجی در این لیگ قطعی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سال گذشته و در فصل قبل بسکتبال ایران شاهد حضور بازیکنان خارجی‌ با کیفیت بودیم، بازیکنانی که از ابتدای این لیگ به میدان آمدند تا در کنار ستاره‌های داخلی سطح بازی‌ها را بالا برده و هواداران بی‌شماری را به ورزشگاه‌ها بکشانند.

با این تجربه، متولیان سازمان لیگ در نشست‌های ابتدایی و هماهنگی خود حضور ۳ خارجی را در هر تیم برای این فصل به تصویب رساندند که امکان حضور ۲ بازیکن به صورت همزمان در ترکیب وجود دارد. هرچند این نفرات بر اساس یک فرمول و شیوه‌ای مشخص و اعلام شده قابلیت جذب از سوی باشگاه‌ها را دارند.

به هرحال در روزهای گذشته حضور دوایت باکس و دنگ آکووت در تیم کاله مازندران قطعی شده و گلنور اصفهان نیز با کوورین هنری و مارکو پروویچ به توافق نهایی رسیده است. از باشگاه طبیعت هم خبر می‌رسد مسئولان این تیم با دو گزینه خارجی خود به توافق رسیده‌اند که به زودی از آنها رونمایی خواهد کرد.

در این میان، تیم بسکتبال مهگل البرز نیز ۲ آمریکایی در پست‌های یک و پنج را به خدمت گرفته که اسامی آنها هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و ما هم به رسم امانت‌داری از بیان آن خودداری می‌کنیم.

سایر باشگاه‌های نیز در صدد هستند تا بهترین نفرات را در حد بضاعت خود به خدمت بگیرند که تا هفتم مهرماه و زمان بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات برای این مهم فرصت دارند، یعنی 5 روز تا شروع رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال.

نظر شما