شناسهٔ خبر: 68709311 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران؛

لوبیا یک وعده غذایی کامل است؟

اگرچه خوردن لوبیا گاهی اوقات باعث ناراحتی معده می شود، اما متخصصان تغذیه می گویند که یک خوراک لوبیا به دلیل ارزش غذایی بسیار زیاد و فوایدی که برای سلامتی دارد، باید در برنامه غذایی هر فردی گنجانده شود.

صاحب‌خبر -

جماران - سبک زندگی؛  به نقل از مجله سلامتی: یک  متخصص تغذیه در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس، می‌گوید: لوبیا بخشی از فهرست منحصربه‌فردی از غذاها است، زیرا منبع پروتئین هستند و در عین حال حاوی گروه پیچیده‌ای از کربوهیدرات‌ها هستند یک سبزی، طبق طبقه بندی وزارت کشاورزی ایالات متحده.

این متخصص در بیانیه‌ای به وب‌سایت «Health Day» که متخصص در تحقیقات پزشکی است، گفت که «هیچ ماده غذایی دیگری وجود ندارد که حاوی همه این مزایا باشد».

الصورة:

 

یک فرد مجبور نیست مقادیر زیادی لوبیا بخورد تا از مزایای سلامتی آنها بهره مند شود. یکی از مزایای لوبیا این است که حاوی مقادیر زیادی فیبر است،  اما نصف فنجان لوبیا حاوی 8 گرم فیبر است که نشان دهنده 25 درصد از نیاز روزانه فرد به فیبر است.

لوبیا یکی از منابع اصلی پروتئین گیاهی محسوب می شود و به همین دلیل یک غذای ایده آل برای گیاه خواران است، زیرا پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند، به خصوص که پروتئین حیوانی را از وعده های غذایی گیاهی که تمایل به دریافت آن دارند، دریافت نمی کنند.

محققان تایید می کنند که لوبیا همچنین سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن است، زیرا نصف فنجان لوبیا بین 300 تا 500 میلی گرم پتاسیم دارد که نقش مهمی در حفظ فشار خون دارد. لوبیا همچنین حاوی مواد مفید دیگری مانند آهن، مس، منیزیم، اسید فولیک و ویتامین B6 برای بدن است.

 فیبر موجود در لوبیا همچنین به کاهش قند خون، جلوگیری از یبوست، محافظت در برابر سرطان روده بزرگ و حفظ وزن کمک می کند.

 

نظر شما