شناسهٔ خبر: 68709286 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

ارز اختصاصی به واردات خودرو از محل ارز آزاد است - مردم سالاری آنلاين

وزیر صمت در جمع خبرنگاران بر تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید در صنایع به ویژه صنعت خودرو تاکید کرد و منبع ارز واردات خودرو را ارز آزاد عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

محمد اتابک، صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره منبع تامین یک میلیارد دلار ارز واردات خودرو گفت: این ارز را بانک مرکزی و از محل ارز آزاد تامین کرده است. 

وی در تشریح اقدامات در دست انجام دولت برای صنعت خودرو توضیح داد: امیدواریم آرامش در بازار خودرو برقرار شود، ما باید با خودروسازان برای افزایش تولید صحبت کنیم و ارزی را که برای افزایش تولید به آن نیاز دارند را اختصاص دهیم و برق آنها را تامین کنیم تا تولید را افزایش دهند، واردات هم که در حال انجام است. 

اتابک در پاسخ به دیگر سوالات اصحاب رسانه اظهار کرد: مشکلاتی که تولیدکنندگان و بازرگانان در ارتباط با عملکرد وزارت صمت دارند حتما حل خواهد شد و برای مسائل دیگر که بین بخشی است و وزارتخانه های دیگر باید  در انجام آن همکاری داشته باشند برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در وزارت صمت داریم و این مسائل با همفکری خودشان یک به یک از بین می‌رود. اما آنچه واضح است این است که تولید امروز نیاز به سرمایه گذاری و تامین نهاده‌هایی دارد که مهم ترین آنها انرژی است و سعی می کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل را حل کنیم. 

وی افزود: در برنامه هفتم در نقاطی که ارز به آنها اختصاص پیدا نمی کند کنترلی نخواهیم داشت اما بر زنجیره نظارت داریم و با توجه به نظارتی که بر زنجیره داریم قیمت‌ها را بررسی می کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما